Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bule i muskel efter slag

Redigeret 24 oktober, 2012, 07:23 i Sportsskader
Hej allesammen,

Dette er ikke direkte sports-relateret skade, men det kunne nemt minde om én, så jeg tager chancen her.

For præcis to måneder og 12 dage siden, faldt jeg gennem et tag (1.5 meter frit fald), hvor jeg fik en række knubs. Jeg brækkede ikke noget, men jeg fik et kraftigt aflangt blåt mærke på venstre lår. Da jeg kunne gå og stå oprejst, vurderede mine forældre og jeg, at det bare skulle have ro (og RICE, snarest muligt), men det var helt klart et voldsomt mærke.

Her, to måneder og 12 dage efter, er det komplet smertefrit - jeg kan gå/løbe/træne (squats, heriblandt), men det har fået en relativ kraftig bule, der går indad, som bliver tydeliggjort, hvis jeg spænder låret, og man kigger fra siden. Visuelt kan man stadig se noget ubetydelig slør af et blåt mærke på selve bulen.

Da jeg venter på lægetid, tænkte jeg, om nogle har prøvet noget lignende - min værste frygt er selvfølgelig, at mit lår permanent vil bære præg af faldet - og om det evt vil nedsætte lårets funktion under hård fysisk pres.

På forhånd tak for jeres tid,
Johan
Log in eller Registrér for at kommentere.