Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En eller anden hjælp

Redigeret 2 november, 2012, 15:26 i Utroskab
Jeg en gut på 31 år har været sammen med 
Min kæreste i næsten 11 år. Vores forhold har stort set været ret turbulez siden starten jeg har været flyttet omkring 4 gange men er altid kommet tilbage til hende fordi jeg elsker hende meget højt og omvendt vi har 2 børn sammen et af dem er fra hendes tidliger forhold... Jeg har fungeret som far for hendes søn siden han var et år gammel.. For 4 år siden fik vi en datter sammen det bedste der er sket i mit liv jeg kommer fra en fortid som ja for at sige det ærligt er lidt broget jeg var kriminel jeg røg hash tog stoffer men har aldrig været været voldelig over for hende eller vores børn ALDRIG hun har altid støttet mig lige meget hvad jeg har gjort om jeg var røget i spjældet eller hvad end det har været..jeg stoppet fra den ene dag til den anden da min datter blev født lage alt fra mig tog mig sammen og begyndte her sidste år på pædagog seminariet fordi jeg gerne vil være et godt forbillede for vores børn hun har aldrig arbejdet særligt meget kun på deltid men jeg i perioder har haft 4 Jobs for at vores familie kunne overleve .hver gang jeg har været flyttet har det været fordi der har været en eller anden fyr blandet ind i det
 sidste år 
Fandt jeg ud af hun hade gang i en hel masse
På facebook flirteri men lang ud over grænsen 
Jeg blev rasene følte mig til grin over hun kunne
Skrive med andre fyre på den måde.
Jeg skred fra hende og flyttet ind hos min mor
I slut december fandt vi ud a vi ikke kunne undvære hinanden
Og blev enige om vi skulle tage det stille og roligt i det næste stykke tid 
Jeg ville ikke flytte ind med det samme fordi jeg skulle
Opbygge tilliden til hende igen..i marts fik jeg så en
Lejlighed ved siden a hvor hun bodet ,men jeg var ikke i den 
Hadet fremlejet et a værelserne ud...flyttet mine ting ind til hende i slut marts men hade lejligheden hvis nu!
For et stykke tid siden fandt jeg så ud a at i den periode
Vi skulle arbejde på vores forhold har hun været sammen med
En anden fyr hun har først afbrudt kontakten til ham da jeg flyttet
Ind igen ikke nok med det har hun haft
Gang i jeg ved ikke Hvormange på facebook telefonsex flirteri osv med 
En masse andre fyre.hun påstår at hun ikke har haft
Sex med ham hvilket jeg tror på,har mødes med den mand
Hun har været sammen med.det viser sig at hun også
Har løget overfor ham om næsten alt hun har
Spillet på 2 heste:-(
Vil bare gerne kunne sige fuck det og tag hjem
Men synet af hende givet mig kvalme.den person jeg troet
Hun var har vist sig at være en helt anden
Elsker hende stadivæk men alt tillid et væk
Mit hjerte føles som om der sprunget en håndgranat inden i det
Fuck jeg er knust
Er der nogen der ude der har prøvet noget ligene!!!
Håber der er nogen der gider svare pleAce dó 
Føler mig helt fortabt lige nu

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er desværre meget svært at læse dit oplæg, men fornemmer dog, at du er voldsomt følelsesmæssigt påvirket, og så kan det være svært at udtrykke sig overskueligt.

    Jeg fornemmer dog så meget, at I virkelig lever et heftigt og turbulent liv. Jeg fornemmer, at I har en endog meget kort lunte overfor hinanden; der skal givet ikke meget til før I er oppe i det røde felt og der bliver råbt lidt højt.

    Men - det er der da ikke noget galt i, så længe I begge er enige om, at det er sådan, I lever jeres liv, dog kan det da være yderst belastende for et forhold - og ikke mindst for jeres børn.

    Der findes mennesker, som i den grad har brug for bekræftelse, og derfor slet ikke kan lade være med at være utro. Jeg ved ikke, om din kæreste er en sådan type - det har jeg i øvrigt slet ikke belæg for, men som jeg læser dit indlæg, så har hun jo gang på gang været ude i noget andet. Du er blevet såret - selvfølgelig - du er flyttet, men er også hver gang kommet tilbage, hvilket vel må betyde, at du har tilgivet din kæreste?

    Jeg kan også forstå, at du også har været ude i en hel masse, der har kunnet gøre hende usikker på dig? Kriminalitet, fængsel, stoffer? Du fortæller, at du er helt ude af det liv, men også det har påvirket. Noget sådant sætter dybe spor i et forhold - også efter det er stoppet.

    Der er ofte to til at ødelægge et forhold - er du helt sikker på, at det udelukkende er hende, der har hele skylden? Som du skriver her, har jeg da en fornemmelse af, at du heller ikke er den nemmeste at leve sammen med.

    Og så er det mennesker altså reagerer forskelligt - hun med at søge bekræftelse, du måske med at blive ved med at skyde skylden over på hende, så hun igen må ud og blive bekræftet.

    I skulle arbejde med jeres forhold og forsøge at få tingene til at fungere, skriver du? Men - har I også aftalt, hvad I forventer af hinanden i den forbindelse? Det er jo ikke nok, at hun holder op med at være utro, der skal givet også noget fra din side til at få hende til at lade være. Har du talt med hende om, hvorfor hun har det behov?

    Er det fordi, hun ikke kan lade være? Og er det det, så er der desværre nok ikke meget, du kan gøre. Men er det fordi hun har brug for en ventil til dig og din stærke besiddertrang? For så sidder aben altså på din skulder.

    Det kan godt være, jeg lyder lidt hård her - men det er meget, meget sjældent at det hele udelukkende kun er den enes skyld - I er to om det, og jeg skriver det her i absolut bedste mening, for kan I begge se, at I begge har fejl, og at I begge kan være skyld i den måde, jeres forhold kører på, så vil I også have en mulighed for at få noget fornuftigt ud af det.
  • Indstillinger
    Kære du

    Først og fremmest vil jeg give dig en rose for at have stoppet dit indtag af stoffer og for at du har arbejdet så hårdt, som tilfældet er for din familie.
    Nu må du for alt i verden ikke falde tilbage i gamle vaner på grund af din kærestes opførsel over for dig. Så vær stærk.

    Jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor hun handler, som hun gør. Tilsyneladende har hun et behov for at gå ud og søge bekræftelse en gang imellem. Det har helt sikkert mere med hende selv at gøre, at hun har det behov, end det har med dig.

    Jeg ved, hvordan du føler lige nu, jeg har selv været der. Jeg havde været gift med min mand i mange år, da jeg fandt ud af, han havde bedraget mig igennem lang tid med den samme (læs flere år). Jeg elskede også min mand, men jeg blev ret hurtigt klar over, at det svigt han havde begået simpelthen var for stort. Der var bare noget inden i mig, der sagde stop. Jeg valgte at lytte til mit inderste og bad om skilsmisse. Fik nogle psylologtimer en overgang, for at få sorteret alle tankerne, og det følte jeg var en god hjælp. Da jeg havde fået etableret mig igen, fulgte der selvfølgelig en lang periode med at få bearbejdet både skilsmissen og at jeg var blevet gået bag ryggen i det omfang, jeg blev de sidste år af mit ægteskab. Men der var lys for enden af tunnelen. Jeg har tilgivet min eksmand forlængst og er videre med mit liv i dag.

    Nogen gange må man sande, at kærlighed bare ikke er nok. Jeg vil råde dig til at overveje, om du kan leve med, at din kone har en anden med mellemrum, da dette ser ud til at være gået igen i jeres forhold. Derfor er løfter om at stoppe nok ikke så meget værd for dig. Du kan ikke lave hende om, men kan du leve med det, så det ikke æder dig op, synes jeg, du skal blive i det.

    Kan du ikke det, skal du gå fra hende og skabe dig en tilværelse for sig selv, og skaffe en bolig, hvor du kan have samkvem med dit barn. Du skal ikke fortsætte, som du har gjort, for du spilder din tid og kommer til at leve i en følelsesmæssig elevator, hvis ikke du kan leve med, at din kone med mellemrum søger andres selskab enten på nettet eller fysisk. Det kræver meget af et par, at finde sammen igen efter utroskab, man skal virkelig elske hinanden og være villig til at arbejde for at genskabe tilliden. Det arbejde ser I ud til at have gjort flere gange, og I må efterhånden være slidte. Derfor er det nok noget andet, der skal til, som f.eks. at I lever i et mere eller mindre åbent forhold. Det er ikke nemt, men nogen kan.

    Jeg ved ikke, hvor meget din kone selv er i stand til at være ærlig om sin korrespondance med andre og sine udenomsforhold. Kan hun sætte ord på, hvorfor hun handler, som hun gør velvidende at hun sætter sit forhold til dig på spil? I så fald kunne I måske prøve at få noget parterapi? Det kan ikke garantere jeres forhold, men så har I gjort, hvad I kunne, I får kommunikeret og det kan også gavne jeres børn uanset udfaldet.

    De bedste hilsener
    Mig67
Log in eller Registrér for at kommentere.