Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

små muskler

Redigeret 29 november, 2012, 11:03 i Åben debat for mænd
hej alle. jeg er kommet i en alder af 16 år. jeg er ret spinkel, og kunne godt tænke mig at begynde noget styrketræning. så derfor har jeg nogle spørgsmål

hvor mange armbøjninger, skal jeg tage om dagen.

hvor mange mave bøjninger, skal jeg lave om dagen.

og hvordan bliver man bredere over skulderne.

jeg ved godt at det ikke er det rigtige sted, at skrive dette, men det er virkelig noget der giver mig dårligt selvværd.

alle svar kan bruges, så hvis i har noget så kom med det.

ps: jeg vil gerne, have nogle effektive tips, der får mine muskler til at vokse, hvis i ligger inde med nogle.
hilsen nils

Kommentarer

  • Indstillinger
    Bare pres på til det gør ondt, og så lige lidt mere!

    Der er en fyr der hedder DeStorm på youtube der laver videoer med træningstips til alle niveauer af træning.

    Mht. til skuldrene, læg dig på en bænk eller lignende hvor dine arme kan hænge frit i begge sider, og løft vægte i en lodret retning.

    Spis masser af protein og vitaminer. (Jeg er stor fan af B og E, og C er virkelig godt for muskelgenopbyggelse)
  • Indstillinger
    Motiononline.dk
    Bodybuilding.dk

    Ellers meld dig ind i et vægtløftningscenter eller en styrke klub. Brug de første 5 år på at løfte tunge styrkeløft og spise dig til cirka 110-120 kg. Derefter kan du slå over i bodybuilding. Når du så er en 26-28 år vil du være lean mean fighting machine..... lige som mig ;-)

    Hav respekt for vægten vær ikke bange. Drop steoider. Spis sundt og nyd livsstilen den er fantastisk.

    Husk Store arme og Store ben er det nye sort ;-)
  • Indstillinger
    idiotiske råd - ja undskyld, men det er de altså. Vitaminer hjælper intet på muskelopbygglese, og det er langt de færreste som spiser sig til 120kg og i det hele taget gider at være bodybuilder.. Knægten spørger til hvordan han kan få lidt muskler på kroppen, ikke blive en "lean mean machine" eller hvad det nu var du skrev..

    Du skulle tage at starte stille og roligt ud - og armbøjninger og mavebøjninger derhjemme kan være en fin start! Bare tag så mange du kan, og så ikke hver dag, men måske hver anden.. Når du så har gjort det i en periode, kan du begynde i et fitness center. Det kan du selvfølgelig også starte med, det er bare en god ide at dine muskler og led er vant til at være aktive.
    I et fitness center kan du få lagt et træningsprogram, og så er det bare om at være tålmodig.. Husk dog at mad er mere end 50% af din muskelopbyggelse - dvs. du skal spise godt og sundt - masser af protein og kulhydrater, især lige efter træning (inden for 30 min efter)..
    Efter noget tid kan du se resultater, men forvent ikke at det kommer fra den ene dag til den anden :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.