Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine igennem 14 dage

Redigeret 11 november, 2012, 06:36 i Hovedpine og migræne
Hej. Det hele startede onsdag for omkring 14 dage siden. Den dag startede jeg med at få hovedpine. Jeg er normalt ikke typen der lider af hovedpine. Har kun haft det få gange i mit liv og højst over en dag. Det forsvandt så derefter indtil lørdag hvor det så blev ved indtil fredag. Hele weekenden herefter var der ingenting. Det startede så igen mandag og har været der lige siden. Smerten sidder oftest i panden, ligeover øjenbrynene og nogle gange har jeg også ondt oveni hovedet.
I torsdags valgte jeg så at tage til lægen. Han målte mit blodtryk og spurgte ind til om jeg ellers havde nogle skavanker (kvalme, forkølelse etc.) hvilket jeg svarede nej til. Han masserede mig derefter i nakken og ved skulderne og sagde at jeg havde spændinger i min venstre side. Han sagde at jeg skulle lave nogle øvelser og for at fjerne disse spændinger. Men øvelserne har ikke hjulpet. Og synes at jeg har fået ondt i mellem skulderbladene og lidt i nakken. Min største bekymring er at jeg har fået en svulst i hjernen og det er den der sender de signaler. Men synes bare at lægen burde have spurgt ind til det hvis han havde haft en mistanke om det.
Hvad siger I? Hvad tror I det kan være og har nogle af jer oplevet det samme, i så fald, hvad gjorde I?
Please hjælp mig! Jeg er ved at gå ude af mit gode skin, kan simpelthen ikke være nogle steder for den enormt trælse hovedpine!
Hilsen en bekymret! :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Altså, du skal da have henvisning til massage hos en fysioterapeut.
    Det er ikke "andet" end spændinger, men de kan sørme også give hovedpine.

    Spørgsmålet er, hvorfor har du fået de spændinger. Få kontrolleret dine øje for en sikkerheds skyld.
    Måske spænder du meget i bestemte stillinger.
  • Indstillinger
    Hej igen. Snakkede med min læge, da min hovedpine stadig er der. Han har nu henvist mig til en fysioterapeut. Imellemtiden er det som om min hovedpine primært er i højre side, hvilket kun har gjort mig mere nervøs for, om det kunne være en tumor. Det kommer som jag, eller trykken, dog ikke konstant. Smertestillende virker ikke, hverken panodil eller treo. Er virkelig bekymret. Det skal siges at jeg er 18 år, og dyrker vægttræning og har også løbet end del, dog ikke på det seneste. Er der nogle der har prøvet det samme? Hvis i har, så del venligst jeres historier og hvad i gjorde for at slippe af med det?
  • Indstillinger
    Jeg har for nylig læst en artikel om at unge mennesker får problemer med hovedpine netop som du beskriver det fordi de sidder i en bestemt stilling med telefonen i den ene hånd og let bøjet hoved lang tid hver dag. Det kan være at det skyldes spændingerne og at det kun er i højre side. (Hvis du er højrehåndet synes jeg det giver mening?)

    jeg har selv haft noget lignende fordi jeg arbejder hele dagen foran en computer og bruger højre arm til musen. Jeg træner som regl i fitness men de perioder hvor jeg ikke har haft tid har det været værre.

    Jeg plejer at stå og "kigge på stjerner" og så skyde underkæben op som hvis man skulle barbere sig på halsen. hvis du gør det vil du kunne mærke at det "trækker" i nakken. det plejer at milde min hovedpine. Ellers plejer jeg at svinge armene rundt et par minutter om morgenen, da det er sjældent at de er i bevægelse på den måde når jeg ikke har tid til at træne

    I tilfælde af en tumor i hjernen vil man som regl også have andre symptomer forbundet med hvor den sidder i hjernen. tale/smag/lugt/føle sans osv
Log in eller Registrér for at kommentere.