Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stikpiller

lotte123lotte123
Redigeret 22 oktober, 2012, 06:22 i Åben debat om mave-tarmproblemer
Jeg har fået nogle stikpiller til behandling af hæmorider - Doloproct.

Men hvordan i alverden skal man pakke stadset ud?? Jeg maser og regerer, har ledt efter en "flap", men nej. Så forsøger jeg med en saks - kan også klippe spidsen af den staniol, eller hvad det er for et kraftigt metalmateriale, stikpillen er pakket ind i, men så skal der pilles og regeres igen.

Det er et mægtigt "cirkus" her to gange dagligt - heldigvis har jeg kun fået til fem dage.

Nu er jeg kommet i tvivl - mon det egentligt betyder, at jeg skal stikke indpakningen med op?? - Den er som nævnt af et metalmateriale og med ret skarpe kanter, så.....

Det sidste selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet - men hvorfor pokker skal det være stort set umuligt at pakke op? Det er da også lykkedes mig at få denne pille knækket i forsøget.

Okay - jeg HAR en ledsygdom, og har generelt svært ved at åbne pakninger, men denne her? Den er godt nok vinderen - og sådan nogen som mig, har vel også ret til at blive behandlet for hæmorider? :-)

Og ja - jeg vil prøve at kontakte medicinalfirmaet - jeg måtte vel bare have luft.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det hjælper altid, lidt. Jeg er også harm over man skal trykke piller ud. Det gør efterhånden ondt i fingrene. Jeg fatter ikke det skal gøres så besværligt.
    Men efterhånden er det sådan med mange ting. Man glor fortvivlet på det og tænker: Hvad gør jeg.
    "De kloge" er til tider så ualmindelige dumme. Eller gør det det med vilje, måske. Bare for at drille. Jeg er ved at tro det.
  • Indstillinger
    Jeg kan heller ikke trykke dem her ud - de er pakket stykvis med denne metalpakning, og den er "stiplet" hele vejen rundt.

    Men - jeg kender også de piller, der skal trykkes ud - og jeg har samme problem som dig med trykke dem ud.

    Jeg tror, problemet er, at det er helt unge, helt sunde og raske mennesker, der udtænker disse indpakninger, og de tænker kun på, hvad det er smart - ikke hvad der er hensigtsmæssigt.
  • Indstillinger
    Jeg har i dag via mail kontaktet medicinalfirmaet og fået lynhurtig tilbagemelding.

    Faktisk tror jeg, de tager min indsigelse alvorligt - og måske endda vil prøve at gøre noget ved deres indpakningsmetode.

    Jeg kan kun opfordre alle, der får medicin, der er umulig - eller meget vanskelig - at åbne, til at kontakte firmaet, der distribuerer varen.

    Hvis ikke man fortæller dem det, så kan de jo ret beset heller ikke vide, der er et problem.

    Det er i øvrigt ikke kun mig, der er "sart" - i går bad jeg min mand om at åbne den for mig; han har ikke ledproblemer, er endda ret så "fiks" på fingrene, og han var da også ved at kaste håndklædet i ringen.
Log in eller Registrér for at kommentere.