Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udskiftning. Reparation. På vognen igen.

Redigeret 10 november, 2012, 05:09 i Fod- og knæskader
Hvis jeg en bil, så var jeg skrottet.

Hvis jeg var en ko, var jeg blevet lavet til fars.

Hvis jeg var en sportsstjerne, så var jeg bil disket

Nu er jeg bare mig og så må jeg lade andre ordne knæet igen igen. Denne gang skal jeg slippe for mine smerter, komme til at gå og cykle. Nøj hvor jeg drømmer, ikk

Hvor stor operationen bliver og resultatet bliver? Jeg vender tilbage.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg var en sportsstjerne, så var jeg bil disket


    Undskyld min uvidenhed, men hvad betyder det. ?
  • Indstillinger
    Jeg vil ikke kunne løbe uden hjælp. :-)

    Ps. Jeg kan forresten slet ikke løbe, ej sætte i løb
  • Indstillinger
    Nedtælling til et bedre knæ. Jubi trappegang uden smerter. Cykling og shopping.
  • Indstillinger
    Kære Dittemor

    Du kan tro jeg sidder her med mine smertende knæ og håber på det allerbedste for dig! Det er en en forfærdelig tur du har været igennem, jeg kan ikke huske om du har klaget over den første operation, det ændrer jo heller ikke det store for dig nu, men nej hvor skulle den kirurg da have en røffel! OG et skrivebordsarbejde...

    Jeg vil lige forberede dig på, at du altså godt kan få ekstremt mange smerter i et godt stykke tid efter operationen fordi alle de bløddele i knæet jeg skrev om i et tidligere indlæg til dig bliver irriterede af operationen.

    Selv om du måske vågner op med en hel del flere smerter end dine medpatienter, så tab ikke modet! Det behøver slet slet ikke at betyde at operationen ikke er gået godt. Du skal bare sørge for at din kirurg med det samme henviser dig til en reumatolog der kan give dig binyrebarkhormonindsprøjtninger hvis det er nødvendigt. Der er selvfølgelig noget ventetid, selv når du er i systemet, men du må alligevel ikke få sådan en binyrebarkhormonindsprøjtning de første 8-10 uger efter operationen. Reumatologer er også rigtig gode til smertebehandling.

    Jeg håber og tror at du vil kunne komme til både at shoppe, cykle og gå på trapper uden smerter igen, det kommer bare til at tage tid.

    Jeg skriver dette til dig, fordi jeg selv har prøvet så mange gange at se frem til en operation der skulle gøre ende på smerter -for så at vågne i et smertehelvede fordi mit Hoffa-legeme, det fedtlegeme i knæet der er så fuld af nerver, var blevet irriteret af operationen. Og man ryger jo uværgligt ned i kulkælderen hver gang.

    Hold fast i hvad kirurgen fortæller dig om hvordan operationen er gået. Siger han at det er gået godt og forventer at du kommer dig, så hold fast i det selv om dit knæ skulle dunke af smerte!!! For smerten fra fedtlegemet kan sagtens gå væk, hvis den udløsende årsag som fx et springerknæ eller irritation fra operationen, bare behandles.

    Tænk om vi to kunne skrive om hver sin cykeltur herinde en dag! Det håber og tror jeg bliver virkelighed. Først skal vi desværre så grueligt meget igennem, ligesom i eventyrene, men de ender hver gang med at leve lykkeligt til deres dages ende, og det er da ikke det værste at se frem til...
  • Indstillinger
    Hvor fint skrevet og beskrevet. Jeg vil gerne med i et eventyr for der står:

    Der var engang, hvor jeg ingen begrænsninger havde

    Askepot skulle også meget igennem

    Det hele endte lykkeligt og jeg dansede rundt om juletræet


    Jeg er ikke glad for de blokader. De kan ikke være sunde på den lange bane, men man kommer op og går bedre.

    I dag er en møg dag. Min hase er hævet og jeg kan ikke finde ro. Jeg vil så gerne.

    Jeg glæder mig ikke til december måned i smerte. Min cykel skal ikke samle støv. Tager en tur på den igen i dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.