Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hul i tarm

Er der andre end mig der har oplevet at får et hul på ca. 3 cm. i tarmen ind til skeden, hvorefter afføringen ryger ud den vej? Hullet er opstået i forbindelse med tilbagelægning af stomi og iflg. lægerne er den eneste hjælp at få lagt stomi igen. Håber der er nogen derude der kan give mig et godt råd, da jeg meget nødig vil have stomi igen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor ikke Stomi igen ---jeg har levet med en Ilostomi i 22år ---og lever fint med det ---
    før den tid havde jeg en Colitis -ulserose i mange år ---det var værre ---ja meget værre ---
    så det er et spørgsmål om ---pest eller kolera ---hvad er bedst ----
  • Indstillinger
    desværre bliver det jo nok også enden på det, men da jeg havde stomien (kolostomi) fik jeg en brok på størrelse med en gravid mave i 7. måned. Den brok prøvede lægerne at rette i forbindelse med tilbagelægningen men desværre er den kommet igen. Iflg. lægerne er det ikke hensigtsmæssigt at reparere en brok ved at "sætte net op" da risikoen for infektion er for stor når der også bliver "rodet" med tarmen og har man først fået infektion kommer man aldrig af med det igen iflg. den pågældende læge. Derfor håber jeg der er nogen derude der måske har været ude for noget lignende med et godt slutresultat.
Log in eller Registrér for at kommentere.