Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i ben som kommer og går?

Redigeret 17 oktober, 2012, 09:32 i Åben debat for kvinder
Hej, jeg er gravid i uge 28+3
I nat havde jeg rigtigt ondt i mit ben, fra knæet og ned, græd så ondt det gjorde og kunne ikke sove det halve af natten pga af det. Måtte lægge is på og forhøje det på en pude. Det gjorde ondt i den ene side af lænden og lidt i den øverste del af ballen.
Det er gået væk her til morgen, men jeg er bekymret mht blodprop som i værstefald kan sætte sig i lungen.
Det skal siges at disse smerter har jeg haft ofte, før jeg blev gravid og som teenager, det er en slags vokseværk smerter, føles som om nogle prøver at rive mit ben af , det dunker og jeg plejer at lægge det op på noget højt så går det væk, men i nat skulle der længere til før det gik væk. Min ben var hverken hævet, koldt, blegt eller rødt, intet.
Det eneste fysiske jeg lavede i går var at få rundt i et storcenter med kæresten i max 1-2 timer, men jeg plejer at gå ture osv og være længere ude i byen, kan mit ben bare have fået en overbelastning?
Mit spørgsmål er, er det meget sandsynlig at det er en forbigående blodprop som i værstefald er på vej op i lungen? Gravide har jo 5 gange større risiko for blodpropper.Jeg spiser ellers sundt for det meste er normalvægtig. Men selv sunde mennesker kan få det:(?
Mine lægge er også blevet meget ømme, som om jeg har trænet dem.
Jeg har set virkelig ikke godt med det. Det er længe siden jeg har prøvet at have så ondt i benet.
Jeg er så bange og bekymret, dødsangst.
Er der nogen der kan berolige mig som til tidér har smerter i det ene eller begge ben, som går væk dagen efter?
Mvh mvg
Log in eller Registrér for at kommentere.