Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Influenza vaccine.

Redigeret 17 oktober, 2012, 08:41 i Åben debat om infektioner
Godaften Netdoktor :)
Information - 19år - ryger ikke - drikker ikke.

Jeg var igår oppe ved lægen og få taget mit årlige gennemtjek, i dette tilfælde havde jeg min dejlige mor med, fordi min egen bil er på værksted.

Anyways, da vi snakket med lægen, spurgte han min mor om hun ikke skulle have en Influenza vaccine gratis - min mor er bange får nåle, og ville helst ikke, så spurgte lægen mig, om jeg ville have en (jeg ville tro for at hjælpe min mor på vej med at få hendes) det sagde jeg pænt ja til, da jeg ikke ønsker at få infuenza.

Spørgsmålet: Er det evt farligt at få denne vaccine som 19 årige? siden så vidt jeg har forstået det, skulle det kun være ældre, og på anden måde udsatte personer, der skulle få vaccinen, jeg fejler ingenting men fik den alligevel.

+ Jeg får angst piller, kan det være farligt at ta' pillerne efter jeg har fået vaccinen?

og til sidst. er det normalt at yngre (10-20) får denne vaccine?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, hvorfor skulle det være mere farligt for yngre end ældre mennesker.
    Man anbefaler ISÆR ældre over 65 år og SYGE mennesker at blive beskyttet mod influenza.
    Skulle du ikke betale for den vaccine, jeg mener kun det er ældre og syge, der får den gratis. Ellers skulle loven være ændret.

    Jeg forstår ikke din læge, at han presser nogen til at få den vaccine. Jeg vil ikke have den. Jeg er imod alt det medicin, skidt og møg, der hældes i os. Men det er en anden snak.

    Det med dine tabletter, jeg tror ikke det har noget at sige. Din læge ved jo også du får dem. Men jeg skal ikke prale af en viden jeg ikke har. Jeg tror det bare ikke.

    Børn under 6 måneder og dem der har allergi over for visse ting o.s.v. må ikke få vaccinen. Så der er undtagelser.
  • Indstillinger
    min mor (på 71) skal IKKE vacineres det skyldes Ikke angst for nåle men at hun (på det område) har "arvet" min brors 44 og svigerindes 47 (deres datter på 9 feks ikke har fået MRF vaccinen) holdning at man har bedre af selv at blive syg og (når man bliver syg) så langt hen ad vejen som muligt lade kroppen helbrede sig selv i stedet for at fylde sig med kunstige præperarter (medecin) af en medecinindustri der bare vil tjene penge

    en holdning min bror har efter han efter 10 års sygdom (for 10 år siden) på 3/4 år blev helbredt (for parnoid skizofreni) via (mener han selv) alternativ helbredelse han (som har lavet en hjemmeside om sine oplevelser) tager derfor idag afstand fra (i sær den psykiatriske del af) den etabelerede/konventionelle læge stand

    jeg (46år) derimod som (uden at være 100% enig med min bror) godt kan følge min bror vælger at lade mig influenza vacciner (skal ikke betale fordi jeg er førtidspensionist) idet jeg har en vovse som skal luftes og bliver jeg syg skal jeg bare finde pasning til ham
  • Indstillinger
    Tåbeligt ! når man tænker på den seneste Cochrane-analyse på 80.000 mennesker i adskillige studier. Konklusion: Der er ikke belæg for influenza-vaccination.

    Vaccines for preventing influenza in healthy adults
    http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 9.pub4/pdf
Log in eller Registrér for at kommentere.