Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rejse til Spanien

Hej alle!
Jeg flytter til Spanien (Ibiza) til april. Vil bare lige høre hvor meget man skal vaccineres imod og i hele taget er det nødvendigt? Spanien er jo i EU
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    http://www.rejsedoktor.dk/vaccinations/spanien.37.html


    Jeg tænkte, Spanien, man skal da ikke have vaccinationer, men det ser ud til det anbefales. Verden er åbenbart blevet meget farligere siden jeg var der, hm.
  • Indstillinger
    Hi hi, vildt at man skal vaccineres, når man skal på ferie til Spanien
  • Indstillinger
    Hej Netdoktor..

    Jeg er så heldig at have bestilt denne ferie: http://www.65-ferie.dk/rejser/flyrejser ... ta-del-sol - og tager afsted lige efter sommeferien.

    Jeg er blot i tvivl om der er nogle vaccinationer jeg skal være opmærksomme på i dette område?

    Håber i kan hjælpe mig.

    mvh.

    Louise
  • Indstillinger
    Jeg vil mene, at der er himmelvid forskel på en 8-dages charterrejse til et af de mere kendte og brugte destinationer i Europa og så direkte at flytte til landet, som denne debat faktisk er indledt med at handle om.

    Hvis særlige vaccinationer var nødvendige til dette rejsemål, så vil jeg absolut mene, at rejsebureauet havde gjort tydeligt opmærksom på det.

    Oven i købet vælger du at rejse med et af de bureauer, der i forvejen er noget dyrere end mange andre, så derfor burde du helt automatisk kunne forvente at blive ordentligt orienteret.

    Så tag naturligvis fornuftige hensyn - som man i øvrigt skal alle vegne, også herhjemme - men nyd du blot din ferie.

    Vi skal selv af sted om et par måneder - og det i øvrigt 14 dage og en hel del billigere, end du har valgt (dog skal vi til en græsk ø) - og vi påtænker da slet, slet ikke at få foretaget ekstra vaccinationer i den anledning. Har rejst en del gange - til europæiske feriedestinationer - og har aldrig skænket diverse vacciner en tanke i den forbindelse.
  • Indstillinger
    Nå ja, undskyld. Det her handler naturligvis ikke om at slå dig oven i hovedet, fordi du har valgt en dyrere rejse, men jeg mener blot, at selv om man rejser billigere, og måske derfor også bor knap så "tjekket" som på et fire-stjernet hotel, så er der heller ingen specielle problemer, hvorfor et bedre hotel givet også er endnu mere "sikret".

    :-)

    God ferie.
  • Indstillinger
    Det sete afhænger af øjnene, der ser!

    Altså Lotte, hvordan kan du omtale denne rejse som dyr? Prøv at se, hvad man får for pengene:

    Flyrejse, 8 dage på hotel i værelse med balkon og havudsigt, morgenmad og middag alle dage, samt vin til middagen alle dage, 3 udflugter og en byrundtur.

    Det kan da ikke kaldes dyrt! Man behøver jo knap nok have penge med på rejsen.

    Før i tiden rejste jeg på et meget skrabet budget. Og det var fint nok. Men efterhånden fandt jeg ud af, at rejser, hvor maden er inkluderet i prisen, ofte kan være meget fordelagtige. Og det kan være rart, når en rejseleder fortæller alt, hvad der er værd at vide om seværdighederne.

    Andre gange, når jeg ønsker at opholde mig i f.eks. 4 sammenhængende uger sydpå, er det mest praktisk selv at lave maden, og spændende at finde ud af det offentlige transportsystem og selv tage ud til seværdigheder.

    Men når man er af sted 8 dage, vil jeg bare gerne have andre til at gøre arbejdet. Og tænk, at det kan fås så billigt!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Ja, det er da givet rigtigt nok. Jeg hæftede mig nok lidt mere ved, at godt nok laver 65-ferie nogle gode rejser, men generelt tager de sig også betalt for det.

    Jeg gætter, at når Ferieglad stiller et sådant spørgsmål, så er han/hun givet ikke vant til en charterrejse sydpå, hvorfor det da er fornuftigt nok at tage en sådan, hvor det hele er planlagt på forhånd - og jo, jeg vil stadig påstå, at der er andre bureauer, der gør det billigere, men det er naturligvis ikke, hvad spørgsmålet handler om - her er der vist en god portion sikkerhed med i prisen, og den er bestemt ikke at foragte.

    Spørgsmålet handlede slet ikke om prisen, så jeg beklager, at jeg kom ind på det - men gjorde det egentligt kun, fordi det så må forventes, at der oven i købet bliver givet ordentlig besked om, hvad man bør/skal forholde sig til i forvejen.
  • Indstillinger
    Ja rejseselskaber tager altid noget ekstra for deres arbejde.

    Jeg bruger denne http://kanariskeoer.dk/fly-til-tenerife/ hjemmeside, til at finde de billigste flybilletter, og så booker jeg hotellet ved booking.com og det spare man altså mange penge på.

    Mvh Anders
  • Indstillinger
    Når du rejser til udlandet og har medicin med, kan du risikere, at myndighederne i udlandet gerne vil have en forklaring på, hvorfor du rejser med medicin. Medbringer du euforiserende stoffer bør du medbringe en Schengen-attest (pillepas) eller en medicinattest.
    https://vimeo.com/user59174827
Log in eller Registrér for at kommentere.