Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression?

Redigeret 15 oktober, 2012, 12:51 i Studerende og unge
Jeg har haft en ret turbulent barndom fra start af og allerede fra en tidlig alder (omkring 11 år) følte jeg, at min mors og min rolle var byttet (hun var begyndt at blive alvorligt syg, og kunne mindre og mindre selv), og at det altså var mit ansvar at passe på hende. Siden da har der også været en del ubehagelige hændelser og en masse ansvarstagen fra min side, også i forhold til resten af familien. Efter hun døde for 2 år siden har jeg haft det forfærdeligt med mig selv, fordi at jeg følte at jeg havde svigtet hende mens hun stadig var i live. Jeg blev mere og mere ked af det og vred og begyndte at ryge rigtig meget hash, hvilket jeg stadig har det svært med at holde op med. Nu er jeg i en tilstand hvor alt virker overfladisk og ligegyldigt og intet er stabilt. Jeg har et meget lavt selvværd, og føler at alt i mit liv er en fiasko, helt ned til mindste detalje. Jeg stoler ikke på nogen overhovedet, og føler ikke at nogen holder af mig og omvendt. Det eneste der får mig til at fungere nogenlunde normalt er, at jeg ikke udadtil vil virke som om, at jeg ikke sagtens kan tage vare på mig selv. Men jeg har slet ikke det overskud jeg engang havde, hvor at det var sagen. Men nu kan jeg ikke mere, jeg føler jeg er ved at knække helt sammen, ikke kun psykisk men også fysisk (nogle gange når jeg skal tage stilling til noget begynder jeg at få svært ved at trække vejret, og føler at mine ben er ved at falde sammen under mig). Jeg kan hverken finde ud eller ind af noget som helst, så jeg kan på ingen måde selv finde ud af, hvad der er i vejen med mig. Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp, så mit liv kan blive normalt igen, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.