Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Manglende sex lyst

Redigeret 14 oktober, 2012, 06:09 i Kvindelige sexproblemer
Hejsa debattøre

Mig og min kære kone, vi har efterhånden et stort problem... Hendes sex lyst er lig nul stort set... Vi har de seneste 5 uger, haft sex en gang... Det har været en smule bedre, hvor hun bestræbede sig på at have sex 2 gange i ugen... Jeg har et normalt seksuelt behov, jeg har et behov der hedder hver dag, og gerne flere gange om dagen, og det er jo ikke holdbart hverken for hende eller for mig...

Jeg har samtidig diagnoserne der hedder
PTSD, " latent aggressiv" og labil (Er lige blevet henvist til CETT i Vejle)

Så det er ikke den fedeste kombination, så det ender mange gange med at jeg bliver aggressiv, kører, begynder at drikke, eller udarter sig i et skænderi, hun kan ikke forstår hvorfor jeg reagerer som jeg gør, når vi ikke har sex, så det giver os jo også en del diskussioner... Det ødelægger jo fuldstændig vores forhold...

Jeg håber inderligt at i har et par gode ideer, til hvad vi skal stille op her...

Hun har aldrig rigtigt haft et seksuelt behov, heller ikke med tidl kærester, hun har fx aldrig onaneret

Mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg undrer mig lidt her. Du skriver, at du har et normalt sexbehov, men også at du har et behov, der hedder flere gange om dagen, og at det jo ikke er holdbart i længden.

    Så noget tyder på, at du har et noget atypisk sexbehov, men også at du er klar over dette og derfor vil kunne "acceptere" noget med to gange om ugen?

    Du skriver også, at din kone aldrig har haft noget videre sexbehov - og så er det jeg undrer mig over, at I overhovedet er sammen. Du har vel hele tiden kendt til både dit og hendes behov, hvorfor I begge må have vidst fra starten, at det kunne give problemer, og I må derfor allerede den gang have talt om det, og måske endda også lavet aftaler omkring det.

    Jeg kan forstå, at din kone bestræber sig på at leve op til dine forventninger med i hvert fald to gange ugentligt - og det holder altså ikke i længden, hvis den ene part hele tiden skal bøje sig for den anden. Hun overskrider jo så sine egne grænser hele tiden, og det er da ikke særligt godt for et frugtbart samliv.

    Når sex betyder så meget for dig - hvorfor var det så hende, du valgte at være samme med? Hun må have haft nogle andre værdier, som den gang var vigtigere for dig?

    Ligeledes må hun jo også have vidst, at hun ikke ville kunne leve op til dine behov.

    Så prøv at mærke efter - begge to - hvad det var, der gjorde, at I den gang mente at kunne acceptere disse forskelligheder.

    Samtidig har du en dianose, der da helt sikkert ikke giver hende større lyst til dig, så netop dette håber jeg, du snarest muligt kan komme i behandling for -
    for det giver da kun endnu større problemer at du reagerer så voldsomt på hendes afvisninger, og vil da kun forstærke hendes ulyst til dig.

    Hvis jeg havde en partner, der blev stjernetosset, fordi jeg ikke lige havde lyst/behov, så ville det bare give mig endnu mindre lyst, så det er bestemt ikke befordrende.
  • Indstillinger
    Jeg tror måske at jeg godt ved at jeg har et stort seksuelt behov, og det nok er derfor den "aftale" kom på plads... Det med de 2 gange i ugen, er faktisk et forslag som seksologisk klinik i Randers kom med, de ville ikke behandle hende/os fordi hun var gravid på daværende tidspunkt, så de kom med forslaget der hed 2 gange om ugen, og det fungerede faktisk også godt i lang tid.
    Ja vi vidste godt fra starten at vores behov var vidt forskellige, men vi har begge været villige til at arbejde med det

    Det er ikke "i hvert fald" 2 gange ugentligt, det har været max 2 gange ugentligt, og i de fleste tilfælde kun en gang ugentligtl... Jeg vil lige pointere her at jeg ikke tvinger hende til sex, og også selvom vi er igang, og hun bakker ud, så respektere jeg altså dette...

    Selvfølgelig har hun en masse andre gode og dejlige værdier, og det er jo derfor vi er fundet sammen

    Ja hun vidste godt at hun ikke vil kunne tilfredsstille mit behov på forhånd...
    Jeg har tidl fået at vide, at der ikke er noget at stille op, men det var så inden jeg hørte om CETT...
    Jeg vil gerne pointere, at når jeg bliver aggressiv, så er det mange gange fordi at vi prøver at snakke om det, og hun løber så tør for ord nogen gange, og kan så begynde at grine lidt af det, og så føler jeg mig latterligt gjort, og at hun ikke tager mig seriøst... Og jeg har aldrig rørt hende, eller lagt en finger på hende, at kaste med et bundt nøgler, eller lignende er nok det mest dramatiske, og aldrig efter hende...

    Jeg kan udemærket godt se problemet er på begge sidder, og håber da inderlidt at hun kan få en større sex lyst, for kan ikke rigtigt se hvordan jeg skal få en mindre sex lyst. Det vil da helt sikkert hjælpe
Log in eller Registrér for at kommentere.