Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Organtransplantation

Jeg så udsendelsen om Carina i tv.

Siger familien nej til at lægerne må tage organerne, så afbrydes behandlingen. Hvis de siger ja, så afbrydes behandlingen også, så hjernedøden hurtigt kan indtræffe. ?
Nu tales der om familien først må spørges, når hjernedøden er indtrådt, hvilket også ville være at vise noget mere hensyn og forståelse.

Men det gør jo ingen forskel. !!!!!!!!!!!!!

Vi er stadig i risiko for, at vores organer bliver taget selv om man kunne overleve. Noget jeg har frygtet lige siden man begyndte på organtransplantation.
Nogen har et forklaringsproblem.
Lad være at fortælle mig det er pjat, for når jeg er bange, så er mange andre det også. Og så hjælper det ikke bare at give en "sludder for en sladder".
Nu må det tages alvorligt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det skal tages meget alvorligt.
    Jeg har Meniere og har ingen reaktion i ørerne. Jeg spurgte lægen på audilogisk for flere år siden, hvordan jag kunne sikre mig, at jeg ikke blev erklæret hjernedød, hvis jeg f.eks. kom ud for et trafikuheld.
    For at konstatere Meniere bruger man netop vandprøven.
    Lægen sagde til mig, at den prøve brugte man ikke mere, så jeg skulle ikke være nervøs for det. Men jeg så jo i aftes, at det passer ikke. Man bruger isvand i ørerne, og hvis der ingen reaktion er, er det indikation på hjernedød.
    Ikke særligt betryggende.
    Jeg sad med følelsen af, at man mest af alt var interesseret i Carinas organer.
Log in eller Registrér for at kommentere.