Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad nu?

Redigeret 11 oktober, 2012, 02:05 i Åben debat om øjne
Hej alle, håber i kan svare på et spørgsmål..

Jeg har i lang tid haft problemer med øjnene. Det startede for ca 3 år siden, Hvor mit syn begyndte og flimre, når jeg skulle koncentrere mig. Jeg gik til optikeren, og fik briller. - 0,75 Så det var ikke det vilde, det var det samme for 15 år siden. Senere blev jeg så svimmel at jeg ikke kunne stå op.. Dette forsatte i lang tid og mit syn flimrende mere og mere.
Jeg er blevet undersøgt i hoved og r.. samt en mr-scanning. Min læge henviste mig så til en øjenlæge, som ikke kunne finde noget galt med øjnene.
Jeg var ved øjenlægen i feb. og aug. 2011 Der fandt man ikke noget, og mit syn har også været nogenlunde indtil nu. Havde for et halv år siden, 3 uger med med smerter i venstre øje sammen med kvalme. Men har løbet lægen på døren, så "gad" bare ikke tage derop mere.
Nu har jeg så oplevet mit syn på højre øje har forsvundet helt 5-6 gange den sidste md. Det har varet ca 5- 10 min af gangen. Og igen smerte i venster øje.
Var så ved øjenlæge igen i mandags, og stadig kunne hun ikke finde noget.. Jeg er så blevet henvist til Århus sygehus til nærmer undersøgelser
Så spørgsmålet er så hvad kan de se som en øjenlæge ikke kan, og hvilken undersøgelser laver de?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.