Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bulimi hjælp

Redigeret 18 oktober, 2012, 05:16 i Bulimi
Hej. Har læst lidt herinde og tænker det måske kunne være en mulighed at få råd fra andre, det håber jeg. Jeg har bulimi og haft det i 20 år, opkastninger HVER dag, flere gange hver dag. Jeg får behandling på sygehuset for personlighedsforstyrrelser og har fået det i knap 2 år. Behandlingen hjælper mig MEGET med så meget andet end lige mine opkastninger og overspisninger. Trangen til mad for derefter kaste op forbliver det samme, jeg kan bare ikke lade være uanset hvor meget jeg sætter mig i hoved at NU ER DET SLUT. Men nej!! Jeg ved godt hvorfor jeg kaster op, ofte når jeg kommer i berøring med mine følelser , eller jeg skal tage beslutninger eller forholde mig til noget nyt, ene af ting man skal livet igennem og oftere fordi jeg har børn og alene mor. De siger på sygehuset : hvad tror DU der skal til for det stopper, hvad kan vi gøre ? Jeg ved det ærlig talt ikke ?? Nogen råd ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Majse:-)

    Jeg ved nøjagtigt hvordan du har det. Jeg har været der, og i lige så mange år.
    Jeg troede aldrig at jeg kunne forlade min spiseforstyrrelse. Men her er jeg, 2 år senere, og jeg er rask.

    Når du siger at din terapi virker på dig , alle andre steder end på at du kaster op, det det meget klart for mig hvorfor det er. Jeg oplevede det samme;-)..

    Hele dit system, dig..fik engang "hjælp" fra bulimien, den var der for dig, så at sige.. prøv at forestille dig at den ikke havde været der, så var du måske ikke her i dag..

    Så derfor "tænker" den,, nææææ jeg giver ikke bare sådan slip, ikke før jeg er 100% sikker på at hun klarer den uden mig.. Jeg tror du er kommet meget længere end du tror og føler Majse.

    Og jeg tror også du står over for at skulle sige farvel med et lille "kærligt" puf, og sige , tak fordi du var der for mig i alle disse år, men nu har jeg ikke brug for din "hjælp mere"


    Jeg kan se når jeg kigger tilbage , at jeg var rask længe før jeg egentlig sagde stop...og da jeg gjorde det, skete det over nat.. og har ikke haft lyst en eneste gang siden, og jeg gjorde det i 20 år.

    Jeg gik i terapi som dig, on and off, lange perioder uden, osv osv...og det har da helt sikkert hjulpet.. MEN der hvor "miraklet" satte ind for mig, var da jeg faldt over en bog der hedder ..You can heal your life... af Louise hay.. samt en film omkring bogen... den vendte om på alt, og jeg er ikke et minut i tvivl om at den bog reddede mig...

    Jeg syntes at du skal google lidt om hende og bogen og hvis du syntes at det er et forsøg værd, er du meget velkommen til at låne både film og bog af mig.... eller du kan købe dem online.. jeg anbefaler dog at du ser filmen først. Den er af samme titel.

    Jeg tror virkelig på at det kan hjæpe dig, du er også velkommen til at vi kan tage en snak;-)

    Mange kærlige hilsner Anne
  • Indstillinger
    Hej Anne. Tusinde tak for du ville bruge tid på at svarer på mit brev. Jeg skal klart prøve have fundet den bog og film, hvis jeg ikke finder det på nettet vil jeg gerne takke ja til at leje din bog og film, mange tak. Jeg har aldrig tænkt på sygedommen har/er en hjælp for mig for at overleve, men du har fuldstændig ret og det glæder mig faktisk at tænke på det, så føler jeg nemlig ikke sygedommen kun har været og er til skade. Faktisk mærker jeg en stor glæde ved den tanke lige pt:) . Det så bare lige med slippe den "gode" ven og få sagt farvel og tak og NU vil jeg videre! Kom det for dig efter du læste og så filmen stille og rolig af sig selv , lysten var bare væk ?? Eller krævede det en MASSE vilje og mod hvor du måtte ud med "opkastningerne" på andre måder som ja fx løbe sig ud af det, slå meget til en boksepude, et eller andet?. Mvh majse. Og igen: tusinde tak for dit svar. Virkelig.
  • Indstillinger
    Kære Mejse..

    Jeg gik i terapi, jeg talte, græd, skreg, og boksede i mage dage;-)..
    jeg kæmpede det bedste jeg kunne, jeg mærkede fremskridt, og jeg begyndte at elske mig selv mere, begyndte at få det bedre og bedre..Til sidst havde jeg det faktisk rigtig godt... MEN jeg kastede stadig op 1-2 gange om dagen... Og jeg kunne ikke forstå, hvorfor , når jeg nu følte at jeg var kommet så langt... for et sted inden i mig havde jeg en følelse af at jeg ikke behøvede bulimien mere, men at jeg på en måde holdt fast i den, snare end omvendt, at den holdt fast i mig.....

    En dag falt jeg over Louises film.. jeg så den, og inden i mig gik 1000 tanker igennem mig, jeg kunne se at jeg stadig manglede et stykke vej... Louise mener at alt hvad vi tænker og siger, former vores liv, sygdomme incl. Hun siger at hvis man feks, har en sygdom, kan være alle slags, er der EN sætning , man kan sige som er:

    MIN KROP VENDER TILBAGE TIL SIN NATURLIGE SUNDE TILSTAND...

    Denne sætning blev et mantra for mig, jeg sagde den dagen lang ;-) samt en masse andre positive tanker og bekræftelser. Året efter var jeg SÅ meget mere en del af mig, så stærk, og en dag jeg stod foran spejlet, opdagede jeg hvor højt jeg var begyndt at elske mig selv, jeg græd for det var så stærkt, det føltes så dejligt, og jeg lovede mig selv, at fra den dag ville jeg behandle mig selv godt, på alle fronter...den samme aften tog jeg en beslutning, aldrig at kaste op mere....

    Det er nu 2 år siden.. og jeg ved at min krop er vendt tilbage til sin naturlige sunde tilstand;-)... jeg ved at Louises teori havde hjulpet mig...

    Men jeg tror ikke det havde gået så stærkt, hvis ikke jeg havde kæmpet og raste i terapien først i alle disse år... Det var uundgåligt, og noget jeg skulle igennem , før jeg kunne komme hertil...og det smukke er, at begynde at sige disse positive bekræftelser, var ikke en kamp, tværtimod;-)...

    Dog var det lidt svært i starten, for vidste ikke rigtig om det bare var så enkelt men jeg fandt hurtigt ud af, at jo mere jeg tænkte det , sagde det, jo hurtigere blev det til en sand følelse inden i mig, og det var skønt.
    Jeg gik op af en trappe, og blev gladere og stærkere dag for dag... Husk, alt du føler, matcher universet dig med. hvis du er negativ i dine følelse, sender universet dig bare mere af det, og omvendt hvis du er i kærlighed, glæde.. får du mere af dette;-)...

    Louise hay kurede sig selv for kræft i underlivet, mange mennesker har hun hjulpet til at blive raske, min mor stoppe med at ryge, og en veninde fik stoppet sine allergier, og jeg min spiseforstyrrelse....


    I dag er jeg meget taknemlig og lykkelig for det menneske jeg er, og jeg ved at alle årene med min spiseforstyrrelse og kampen mod den har gjort mig til den jeg er i dag... og det bliver DU også;-)

    men søde Majse...

    Jeg googlede lidt på You tube, og fandt faktisk en full version af filmen,, men desværre uden tekster, som jeg mener, selvom du er stærk i engelsk er meget gode at have, og jeg vil klart anbefale at du køber den med tekster,,, men prøv at se den her først;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=XwyfwIbluWM

    Lad mig høre hvad du føler og har det, og hvad du gør...
    mange knus Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.