Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pletblødning/gennembrudsblødning p-piller

Redigeret 22 oktober, 2012, 02:45 i Prævention
Hej!

Jeg har taget p-piller i 4 måneder, og jeg skal holde pause på fredag d. 12/10. Den første måned jeg tog p-piller pletblødte jeg lidt hele måneden indtil jeg tog pausen. Siden har der ikke været problemer, indtil i lørdags d. 6/10 hvor jeg igen pletblødte. Det er derefter blevet mere krafttigt og minder nu mest af alt om en almindelig menstruation! Er dette normalt? jeg er bange for der er noget galt med mine p-piller, da jeg har en fast kæreste.

Jeg har aldrig misset en pille, kun taget enkelte måske 2-3 timer for sent. Dette er min første måned på Gestonette, de første tre måneder tog jeg harmonet, da jeg begge gange bare har sagt ja til de billigste.

Jeg har hørt meget om andre der har blødt uafbrudt i flere måneder og er rigtig nervøs!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske din krop bare ikke er glad for de kunstige hormoner, som p-piller jo er.

    Du kan sikkert få nogle stærkere p-piller, der bedøver din krops i øvrigt meget sunde signaler. Det betyder så, at du muligvis kan få problemer senere. Der er flere og flere, der faktisk ikke kan tåle disse midler, der har til formål at forhindre kroppens helt naturlige funktion.

    Jeg vil foreslå at du - og din kæreste finder en anden prævention, der ikke indholder hormoner.
  • Indstillinger
    hvad nu hvis man glemmer at tage p-pillen 1 dag og så har sex uden beskyttelse hvor stor er risikoen så for at være gravid.
  • Indstillinger
    Hvis man glemmer en p-pille bør man bruge anden prævention. Det burde stå klart og tydeligt i indlægssedlen, så den bør du læse grundigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.