Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg forstyrret?

Redigeret 8 oktober, 2012, 08:10 i Studerende og unge
Hej med jer

Jeg håber på at der er nogle herinde der måske kan give mig svar på hvad det er der kan være galt i min historie.

Jeg er en ung kvinde på 23 år, er opvokset på i Odense og er nu bosat i København for godt 1 års tid nu. Til daglig læser jeg til en kortvideregående uddannelse og arbejder som tjener ved siden af.

Mit tilværelse mht. studie, arbejde og omgangskreds har ændret sig rimelig meget siden. I starten gik det hele rigtig godt, og jeg fælte at jeg var faldet godt til og det hele. Jeg følte alt var i top! Jeg var kommet over min eks-kæreste, studiet var som det skal og jeg havde fået mange bekendtskaber.
Siden vi er begyndt på studiet igen, har jeg gået rundt med en følelse af at jeg ikke ved hvad jeg laver overhovedet. Jeg føler mig som en vandrende zombie, der 3 gange om ugen ved at jeg skal møde op i skole og følge med i timerne så godt jeg kan, og det er nærmest det. Min trivsel under undervisningen har altid været et kæmpe problem for mig. Jeg lider af præstationsangst, som gør at jeg simpelthen ikke kan præstere tingene optimalt som jeg selv ønsker og inderst inde godt ved jeg kan, men ikke er modigt nok når det når til stykket. Jeg har ikke altid haft det sådan, men jeg ved at det kun er blevet værre jo ældre jeg bliver.

Jeg er blevet meget usikker på mig selv og tænker meget over hvad folk tænker om mig. Jeg vil rigtig gerne finde mig selv, og finde mit indre ro her i kbh, for jeg elsker at bo her! Jeg har intet problemer med at få bekendtskaber/venner. Men sommetider føler jeg også bare at jeg har svært ved at vise den rigtige ''jeg'' til folk. Jeg kan i nogle aftener faktisk ligge og tænke over det. Det der så falder mig ind er, at jeg ikke engang ved hvem jeg selv er og derfor er det svært at vise til andre. Synes I det er rigtig nok, eller er jeg gal på den?