Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Scanning

persille1persille1
Redigeret 6 oktober, 2012, 05:56 i Hvordan gik behandlingen?
Jeg ved ikke, hvor dette hører hjemme, derfor skriver jeg her.
Jeg vil gerne have ultralydsscannet en knude, men kan ikke finde nogle klinikker uden det handler om gravide eller hospitaler, der kræver henvisning fra lægen.
Kender nogen en klinik på sjælland, hvor jeg kan få det gjort.

Knuden er vokset langsomt gennem 30 til 40 år. For en del år siden blev den scannet på et sygehus og to læger så på den.
De syntes den var "mærkelig" , men uskadelig. Hvis den gjorde ondt på noget tidspunkt kunne jeg få den fjernet.
Senere er den igen blevet scannet, den vokser og kan trykke på omgivelserne.
Jeg ville gerne se, hvor meget den nu er vokset. Jeg vil ikke tale med lægen om det, derfor.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan få den fjernet uden problemer.
    Jeg har fået fjernet en stor fedtknude på ryggen. Den generede mig kun fordi den var grim, og mange spurgte til, hvad det var for en, når jeg var i svømmehallen.
    Min knude var vokset gennem 25 - 30 år.
    Man kommer selvfølgelig ikke forrest i køen, det er OK for mig. Jeg tror jeg ventede 8-9 mdr.
  • Indstillinger
    Hej Linette

    Jeg ville bare se, hvor meget den er vokset. Jeg er nysgerrig, nåe ja, tænker vel også lidt over det.
    Jeg vil ikke løbe nogen risiko, medmindre det er strengt nødvendigt. Den trykker på omgivelserne af og til.
    Den sidder lige under ribbenene i venstre side et lille stykke inde. Mærkeligt, ikke sandt.

    Jeg har to gange før fået fjernet knuder samme sted.
    Dengang kaldte lægen dem "indvendige modermærker", men det udtryk kender lægerne ikke i dag. De vidste ikke hvad det var, bare at den var uskadelig.

    Det tror jeg skam på, for den har siddet der længe. Jeg var ikke så gammel, da jeg fik fjernet den første knude. Min "sygekasselæge" sagde dengang, da jeg klagede over smerter, at jeg da sagtens kunne få den fjernet, hvis jeg mente det var sjovt.

    Jeg havde så ondt, at jeg sagde ja tak. Da den var fjernet sagde overlægen på sygehuset, at det var et indvendigt modermærke, som blev fyldt med blod og når den var fyldt gav den smerter. Så jeg havde helt ret i, den kunne gøre ondt.

    Siden fik jeg fjernet et par stykker til, men lægen overså den, der nu er vokset. Jeg fortryder, jeg ikke fik fjernet den, for den var på størrelse med en ært og lægen vidste dengang, hvad det var.

    Min nye læge tror slet ikke på mig, sidder bare med et lille smil, så jeg gider ikke nævne den knude en eneste gang til.
    Ved mit første og eneste besøg ville jeg bare informere ham om den. Nå, det skulle jeg nok ikke have gjort.

    Jeg har nu læst han er Termlæge. Ærgeligt, man ikke kan snakke med en læge inden man vælger. Underligt system, vi har. Man skal vælge læge lige ud af den blå luft. Han har jordens flinkeste personale og der er også andre læger, så jeg bliver, måske
    Men snakke med læger gør jeg så lidt som overhovedet muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.