Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad har hjulpet Jer ud af en depression?

Redigeret 4 oktober, 2012, 06:41 i Åben debat om depression
Hej!

Jeg er for første gang sygemeldt med symptomer på depression/ stess udbrændthed. Jeg har flere gange haft depressive perioder. Lige nu er det hele meget tungt og jeg er bange for fremtiden -især ang. arbejdslivet.

Jeg har brug for at høre hvad der har hjulpet Jer igennem en depression?
Jeg vil også gerne høre jeres erfaringer med sygemelding og deltidstidmeldinger. Har det virket for Jer og hvordan har jeres vej tilbage på arbejdsmarkedet el. lign. været?

Jeg ved godt at jeg ikke kan kopiere hvad I har gjort, men jeg har bare brug for lidt ny inspiration.

Kh Anne Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa,

    Jeg har tidligere haft en mild forbigående(?) depression. Ved dog ikke helt om den gælder, for den var forskyldt af stoffer og kærestesorger - men jeg fik rigtig meget gavn af at besøge en coach med henblik på personlig udvikling. Det ændrede mit livssyn og har gavnet mig lige siden. Mindes faktisk ikke at jeg har været i disideret dårligt humør siden..
    Derud over kan jeg anbefale mindfullness. Jeg ved godt det er blevet hypet en del, og der ligger nok også lidt modefænomen over det, men der var bl.a. en artikel idag på videnskab.dk - du kan prøve at se om du kan finde den derinde, jeg har desværre ikke mulighed for at paste linket til artiklen. I den er det videnskabeligt bevist at mindfullness er effektivt mod depression/angst og lignende ting, blandt andet udløst af stress.

    Selv har jeg haft meget glæde af af læse bøger om personlig udvikling. Kan blandt andet varmt anbefale "Nuets Kraft" af Eckhart Tolle. Virkelig inspirerende og givende bog.. Dog er det vigtigt at du ser disse midler som redskaber til selv at tænke videre, og ikke spiser det hele råt, og lever efter hvad bøgerne fortæller dig. Brug dem til inspiration :-)

    Jeg håber du kan bruge mine råd.. God bedring :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.