Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Svamp???

lotte123lotte123
Redigeret 4 oktober, 2012, 06:47 i Åben debat for kvinder
Jeg var ved læge i mandags, da jeg har fået et gevaldigt hæmorideangreb, som jeg også fik en behandling for - og den går vel som den skal.

Men - jeg havde samtidig mistanke om et svampeangreb. Jeg er i overgangsalderen og har de sidste syv uger haft hele tre kraftige menstruationer, så det er vel ikke urimeligt, at der er kommet noget ubalance i de dele. Da jeg i mandags stadig havde menstruation, kunne min læge ikke pode mig for svamp, men fandt min formodning rigtig.

Det var da heller ikke så galt, så jeg prøvede med Vivag, som jeg før har haft fin effekt af, men det blev værre og værre -nærmest som om, der er ildebrand der nede, så i går fik jeg fat i noget Canesten, hvor jeg tog den vaginaltablet ved middagstid + smurte med Canestencremen. Jeg ved godt, at den tablet skal tages til natten, men da det gør vanvittig ondt, når jeg bevæger mig, så var det som lige meget om det var nat eller dag, og jeg følte stort behov for at gøre bare noget, der kunne tage disse smerter.

Det brænder stadig som ind i ......... Kan det virkelig passe, at der ikke kommer bare lidt positiv virkning endnu? Min erfaring fra tidligere er netop, at disse midler virker ret så hurtigt.

Jeg har igen kontaktet læge her til morgen, hvor jeg da har insiteret på, at jeg nu vil undersøges for, om det kan være noget andet end svamp, og har da også fået en tid senere på dagen.

Men - er der nogen, der måske kender til et sådant forløb - og har oplevet, at det var noget andet end svamp? Og i givet fald kan fortælle, hvad det eventuelt ellers kunne være?

Kommentarer

• Jae, joe, jeg har prøvet at have "ildebrand", dernede. Men det begyndte langsomt og blev værre og værre. Jeg var hos min læge nogle gange, som naturligvis ikke kunne se noget som helst.

Jeg bad til sidst om en henvisning til en gynækolog og hun kunne hjælpe.
    Af en eller anden grund var huden flere steder blevet "fortykket", hvad det så vil sige. Der blev taget prøver af huden.
    I løbet af en måned var det væk, da der blev sat en behandling i gang.

Spørgsmålet er så bare om dit er noget andet. Men har du ikke svamp kunne det jo være en eventuel mulighed.
  • Tak for dit input. Nu har jeg været ved læge, og jeg havde da ret i, at der måtte være noget andet. Der er ikke antydning af svamp, hvorfor jeg da heller ikke kunne forvente at en svampekur ville hjælpe. Det var dog et ret så kvalificeret gæt, hvorfor jeg heller ikke mener, at jeg som sådan er blevet forkert behandlet.

Min egen læge er ikke på "sin pind" i dag, så det var en anden læge, og han kender mig jo ikke. Han har givet mig noget bakteriedræbende creme, da han stærkt formoder, at det er noget bakterielt.

Og - bliver det ikke bedre, så skal jeg kontakte egen læge på mandag, men jeg håber......Om ikke andet, så fordi vi skal have huset fuldt af gæster i week-enden. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.