Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stress og øresusen

Redigeret 29 oktober, 2012, 15:19 i Åben debat om depression
Er mand 59 år og ellers altid været frisk. Har fået en depression efter en hofteoperation der ellers gik godt. Kunne slet ikke sove hverken om dagen eller aften da jeg kom hjem fra hospitalet. Har ellers altid kunne sove og kan der ske noget i forbindelse med narkosen (rygmarvsbedøvelse) som gør at jeg har svært ved at sove og efterfølgende fået øresusen. Jeg er efterfølgende begyndte at tage Imazog 7,5 mg sovepiller og derefter i samråd med min læge lykkepiller (Mirtazapin Arrow). Har taget lykkepillerne i 14 dage. Har lidt af øresusen i 14 dage og den kan både være høj og lav men er der hele tiden. Er det stress og nervøsitet der gør det eller kan det være sovepillerne. Er rigtigt høj lige før jeg skal tage sovepillen om aftenen da jeg ikke kan lide at tage dem. Havde lidt øresusen dagen før jeg begyndte at tage lykkepiller så jeg mener det ikke kan være dem der måske kan give øresusen. Jeg synes også at øresusen bliver værre og værre for hver dag. Hvad kan det være? Er der andre der har haft de samme symptomer som jeg har.
Mhv. KH

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har været gået ned med stress efterhånden en del gange. Dette grundet en masse kludder i hormoner, så min krop ikke fungerer ordentligt.

    Jeg har altid øresusen, og med en styrke, der varierer alt efter, hvor udmattet min krop er. Jeg tror at øresusen hænger sammen med stress og også med depression.
  • Indstillinger
    Kronisk kviksølvforgiftning kan medføre øresusen (tinnitus).
    Ved stress-tilstande forøges dannelsen af frie radikaler, hvorved en tungmetalforgiftning kan forværres.

    Her er en god hjemmeside skrevet af en, som selv har problemet helt inde på livet.
    www.tungmetal.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.