Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tror jeg har fået anoreksi...

Redigeret 30 august, 2013, 16:11 i Anoreksi
Har tabt mig 11-13 kg siden sommerferien startede. Det startede med en helt almindelig kur, hvor jeg levede efter stenalder kosten. Det har jeg så gjort siden den dag, men har dog brudt den engang i mellem, da det er blevet min livsstil. I starten spiste jeg ikke slik overhovedet, og det gør jeg skam kun i weekenderne. Jeg kan ikke holde mig fra det, men for det samtidig pisse dårligt når jeg spiser det. Jeg har det problem, at når jeg spiser, så spiser jeg virkelig! Så jeg kommer til at overspise. Derfor starter jeg altid mine ugedage med ikke at spise noget, det vil sige at jeg ikke spiser i 4-5 dage. Jeg er ret doven, men laver mindst 150 mavebøjninger og 10 min. talje og hofte øvelser, når jeg kan tage mig sammen motionere jeg endnu mere. Jeg ved godt jeg ikke er tyk, men jeg vil bare gerne være tyndere! Jeg vil gerne være model, og vil ikke opgive det hele når jeg er nået så langt. Når jeg har overspist, ænder jeg for det meste ude på toilettet og brækker mig... Jeg ved det er forkert, men føler det er den eneste måde man kan få det lidt bedre på. I weekender tager jeg næsten ALT det på som jeg tabte på ugen, og det får jeg det så dårligt med. Det er bare svært, når der kommer så mange fristelser. Jeg vil gerne tabe mig ca. 4 kg mere, men jeg vil jo gerne være tilfreds, uden at skulle tænke på kalorier, og motion HELE TIDEN, som jeg gør lige så snart jeg vågner og lægger mig til at sove. Nogle der kan svare på om jeg har anoreksi eller ej? Jeg er 15, 178 og vejer 56 kg.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig. For mig lyder du ikk som en anorektiker. Du ser ikk dig selv som tyk, jeg selv har levet med anoreksi i 11 år, og jeg ser mig selv som tyk, ombeg vejer 100 kg eller 30 kg, men hvis du ikk passer på, så kan din situation udvikle sig til anoreksi, så pas på, det er bestemt ikk en fantastisk verden at komme ind i, det er det rene helvede hver eneste dag, så stop stop stop. Det er meget logisk du overspiser, når du sulter i så mange dage. Hvis du gerne vil tabe dig, så gør det på den sunde måde, mange små måltider om dagen. Vores kroppe er så fantastisk indrettet, at den gemmer på alt når den fornemmer hungersnød. Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej.

    De dage hvor du sulter dig, lyder godt nok som anoreksi... Men.
    Ved anoreksi, får du ikke på samme måde "Spiseanfald", jeg tror at du har bulimi. Folk med bulimi, spiser heller ikke altid lige meget, men får tit "Spiseanfald", og går så ud og kaster det op.
    Men det er hverken sundt med anoreksi eller bulimi. Anoreksi er et helvede og ødelægger din krop. Bulimi er ikke særlig sundt, og det er meget hårdt for kroppen hele tiden at skulle kaste op. Pas meget på.
    Desuden er din vægt helt normal, og du har sådan set ikke brug for at tabe dig mere. (-:
Log in eller Registrér for at kommentere.