Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg har ørersmerter i højre øre når jeg vågner!

Mit problem er, at når jeg vågner om natten, eller hen af morgenen har jeg smerter i mit højre øre. Niveauet på smerten svinger lidt op og ned, men jeg har det næsten hver morgen, og det er forfærdeligt.

Jeg faldt over nogle artikler om, at børn har smerter, eller får smerter oftest efter/imens de har ligget ned --> hvilket fik mig til at tænke over mit eget problem, til trods for jeg ikke er under den kategori.

I forevejen har jeg som barn fået dræn i mine ører, men i hele mit liv har jeg haft problemer med netop mit højre øre, hvori jeg som barn nemlig blev opereret - med dræn tror jeg. Og min egen påstand er, at det er hovedårsagen til mine i dag - kroniske - problemer hvis man kan kalde dét det.

Problemerne om natten er først et nyligt - indenfor nogle måneder - problem.

Men jeg er også en af dem der har problemer med propper i ørerne især ved landing.
- Jeg har indenfor de senere år fløjet meget til England - da min mor flyttede dertil.

Jeg er i stand til at udligne lufttrykket i mit venstre øre, hvor det højre øre aldrig udlignes uanset om jeg puster i næsen eller prøver nogle andre alternativer, og det forårsager smerte i det højre øre.

Og som oftes kan mit højre øre efter en flyvetur være påvirket af en prop i flere dage efter. Hvorledes jeg til tider både har smerter, og nedsat hørelse med højre øre - i dagene efter en flyvetur.

Det skal lige siges, at mine øre-smerter om morgenen umiddelbart ikke er noget jeg kan udligne, altså det er ikke umiddelbart en prop som man kender den - min hørelse er nemlig fin (tror jeg) :)

Jeg ved ikke - selvom jeg synes det er åbenlyst - om det er grunden til min smerte, eller om det er umuligt at alle de smerter og propper har påvirket mit øre så meget - taget i betragtning af, at jeg er sund og rask og at jeg ikke har fløjet siden i sommerferien. (Er ikke forkølet/syg, ryger ikke, er i form, spiser sundt, har ikke feber)

Men er der nogne her, der kender til det, eller har oplevet noget lign. og evt. kan komme med et svar på hvad i gjorde, med hensyn til læge, og hvad i skulle igennem, og om det bare er noget man må leve med?
Hvad årsagerne kan være til min ørepine?
Hvad der kan gøres ved mine smerter?
Hvad der kan gøres så jeg kan udligne tryk i begge mine ører, under en flyvetur (/dykkertur)

Venlig Hilsen Jesper
Log in eller Registrér for at kommentere.