Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændte knopper/bumser(?) i hovedbunden

Redigeret 25 september, 2012, 05:59 i Bumser
Hej Netdoktor.

I omkring et års tid nu har jeg trimmet mit hår cirka hver anden uge. Jeg får min søster til at hjælpe mig med trimningen, og håret bliver trimmet fuldstændig i bund. Det skal forstås på den måde at selve de små trimmere køres hen over hovedbunden så der kun er 1-2 mm. hår tilbage.
Efter trimningen plejer jeg at gå i bad også derefter give hovedbunden noget fugtighedscreme (til tider kopattesalve fordi det er så tykt). Mit spørgsmål går så på at cirka en uges tid efter så får jeg nogle få betændte knopper i hovedbunden. De sidder aldrig oppe på midten af hovedskallen men altid på baghovedet og lige nede omkring hårgrænsen nederst på baghovedet.

Er der nogle der har erfaringer med noget lignende og eventuelt kan give nogle ideer til hvad der kan gøres?
Det skal siges at jeg er 23 og stort set hele mit liv (indtil for...3-4 år siden da jeg var på en meget hård accutinkur i eet år) har lidt af rimelig svær acne. Jeg er dog i tvivl om, om det er bumser eller det er hårsække der går i stykke efter trimningen

Mange hilsener
Mark
Log in eller Registrér for at kommentere.