Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ankel smerter efter jeg er vrikket om

Redigeret 25 september, 2012, 05:07 i Fod- og knæskader
Hej alle, jeg går og døjer lidt med nogle små problemer med min højre ankel.

Det hele er started med, at jeg var ude at spille hardball(på en lovlig bane vil jeg da lige nævne). Det var en skovbane med meget ujævnt terræn og jeg løber rundt der og er meget opmærksom på at jeg skal undgå at blive ramt af de plastik kugler der bliver skudt med.

Ja hvad kan man sige, når man spurter på ujævnt terræn og ikke kigger hvor man sætter fødderne så kan det kun gå galt.

Det gjorde det så også for mens jeg løb så trådte jeg forkert, og lagde mig bare midt på jorden og sagde til mig selv "nej for søren den må sgu ikke være brækket den F****** ankel" jeg havde ligget der i 3-5 minutter, før jeg opfattede en kammerat som havde fundet et gemmested prøvede at komme i kontakt med mig.

Jeg kravlede så over til ham hvor der var "sikkert", og blev enig med mig selv om, at jeg ikke gad at sætte mig ud i pause området og se på, så jeg er da fortsat min kamp i skov banen med en ankel som bare gjorde smadder ondt.

men altså det er et par måneder siden, og jeg har ikke været til lægen med det eller noget selvom jeg måske burde have gjort det.
Men den ankel generer sgu stadig, jeg tager ofte ud og træner med nogle venner.
For det meste er det styrke træning, men vi øver også lidt konditræning for det meste på træningscykler hvor det går fint, men her sidst vi trænede ville vi prøve løbebåndet.
Jeg løb i et tilpas tempo, så jeg ikke blev forpustet for hurtigt.
Men lige med et gjorde min højre ankel igen ondt, det startede på højre side af anklen og føltes som om noget stramte og det blev værre og værre.
da det havde varet 3 minutter var jeg sikker på at jeg nok skulle stoppe, for det blev mere ubehageligt jo mere jeg fortsatte.

Jeg vil høre om der er noget jeg kan gøre ved det, eller om det bare er noget der går over af sig selv?

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.