Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ulykkelig forelsket

Redigeret 25 september, 2012, 17:08 i Samliv
Hej netdoktor

Mit spørgsmål er måske ikke så relavant til denne hjemmeside, men da jeg er desperat giver jeg det et skud.

Jeg er meget forelsket i en pige som jeg har kendt siden 7 klasse. I slutning af 9 klasse åbnede mine for hende. Jeg havde været blind i 3 år. Jeg fandt ud af jeg var forelsket hende. Lige nu går hun på handelskolen og migselv på gymnasiet. Vi holder kontakten fint synes jeg selv.
Hun har indrømmet at hun synes jeg var sød, men jeg vil gerne være kærete med hende.

Igår var vi begge til fest hvor vi dansede sammen. Nu på fredag mødes vi igen, hvad er mit næste træk til festen? Alternativt er at jeg inviterer hende ud, men desværre tror jeg første gang det bliver akavet. Kunne godt bruge noget hjælp til at score hende da jeg er for forelsket. Hun er virkelig skøn, derfor beder jeg jer kære netdoktor om mit næste træk og i den kommende fremtid.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vær dig selv,brug din charme, vær ærlig og fortæl hende at du har følelser for hende. På den måde kan du finde ud af om hun føler det samme for dig eller ej. Du har intet at frygte, afviser hun dig jamen så har du i det mindste fortalt hende om dine følelser og kan gå videre.
  • Indstillinger
    Hvad gør jeg vis jeg bliver afvist?
  • Indstillinger
    så fortsætter i bar jeres venskab hvis hun vil det.
  • Indstillinger
    Sådan er livet, så velkommen til det. :-)

    Hvis man vil opleve de store følelser, er man nødt til at blotte sig selv og investere. Hvis du ikke kan magte at blive afvist, kan du heller ikke magte at yde optimalt. Og ja - du vil så leve et liv, hvor du måske ikke bliver såret, men altså heller ikke bliver rigtig glad.

    Så derfor må du satse, tage en dyb indånding og springe ud i det. Fortæl denne pige, at du gerne vil mere end venskab, og så håbe på, at hun har det på samme måde.

    Men - det kan du ikke vide, og siger hun nej, så er der ikke mere, du kan gøre. Der skal to til et kærlighedsforhold - det vil aldrig fungere, hvis det kun er den ene.

    Siger hun nej - så må du desværre acceptere det, og tage den skuffelse med, og ja - det gør ondt, men også du vil komme videre. Nu er du meget ung, så du vil måske også på et tidspunkt komme til at opleve, at en pige viser dig mere interesse, end du vil være med til, og så bliver det hende, der må skuffes.

    Sådan er livet - opgange og nedture. Men - springer man ind i mellem helt ud på det dybe vand, så er det også der, de store følelser findes - det gør de ikke, hvis man altid holder sig på det 100% sikre.

    Men - det kunne jo også være. at hun også er forelsket i dig - og hvis ikke du hopper ud i det - og hun heller ikke tør, så vil I jo ikke komme til at opleve glæden sammen, vel?

    Du er simpelt hen nødt til at finde ud af, om du er så forelsket, at du vil satse.

    Fortæl gerne her, hvordan det så gik.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret.

    Men jeg kunne godt tænkte mig at få det skåret ud i pap.
    Hvad skal jeg lige præcis gøre på fredag når vi mødes igen, og hvad i fremtiden. Skal jeg invitere hende ud?

    Gerne uddybet svar.

    Mange tak
  • Indstillinger
    Ja, undskyld, men du lader nu ikke til at være hverken moden eller klar til et parforhold.

    Når I mødes på fredag, fortæller du hende, at du altså er brændt dødvarm på hende, og at du drømmer om at blive kæreste med hende.

    Og så siger hun enten,
    at hun også er varm på dig - og så spørger du hende, om I skal gå ud alene sammen, enten en tur i biffen eller ud at spise, eller, hvad der nu falder for. Du kan f.eks. spørge hende, hvad hun har lyst til på jeres første date. Og husk lige - lad være med at forvente sex på første date, det skal komme stille og roligt med tiden.

    Eller også siger hun, at hun da synes, du er sød og rar, men altså ikke ser dig som et kæresteemne.

    Og så er den ikke længere - du har fået vished, og forhåbentlig kan I fremover mødes tilfældigt og tale hyggeligt med hinanden, men kærester bliver I ikke.
  • Indstillinger
    Hej Lotte
    Tak for dit svar.
    Hvorfor mener du jeg ikke er klar til et parforhold?
  • Indstillinger
    Tja...

    Fordi det ikke åbenbart ikke var nok for dig, med et råd om, at du skulle kaste dig ud i det og så se, hvad der skete.

    Nej, du skulle også spørge om, hvad du helt konkret skulle gøre, sige osv.

    Og ja - det så jeg som ualmindelig umodent. Jeg mener - der ligger altså ikke færdige manualer for den slags. Det er dig, der kender pigen, dig, der ved, hvad hun er til.

    Du må da have bare antydningen af fornemmelse for, hvad hun er for en - du har kendt hende i årevis, så vidt jeg forstår. Hvis hun er en meget forsigtig, stilfærdig pige - så kommer du nok ikke langt med den vildeste forlystelse i Tivoli, og omvendt - er hun den vilde type, så skal I nok ikke gå ned og fodre ænderne på første date, vel?

    Men - selvfølgelig siger jeg da undskyld, at jeg fik opfattelsen af en meget umoden ung mand.
  • Indstillinger
    Det gøre ikke noget :)
    Mange tak for svaret
Log in eller Registrér for at kommentere.