Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utroskab på sms

Redigeret 20 september, 2012, 12:08 i Ægteskabsproblemer
Hej
Jeg skriver dette indlæg fordi min hustru har haft et forhold til en anden via sms,(siger hun) det er et halvt år siden nu, og der er gået bølger op og ned omkring det, vi elsker hinanden det tvivler jeg ikke på.
Det der førte hende til det var mangel på nærhed, vi var ved at bygge hus og tiden var knap, så der var ikke så meget nærhed.
jeg opdagede lidt for mange sms og den søde karakter efter hun havde været i byen med sit arbejde.(hendes telefon lå med sms åben om morgen da jeg vågnede.
Efterfølgende forklarede hun at der ikke var mere i det, kort tid efter bad hun mig tanke taletid på hendes telefon, meget bevist hun havde brug for at vise hvad og hvormeget det egentligt havde været, og det var temmeligt meget 4 måneder med rigtigt mange sms, med sex fantasier også videre.
Nu vokser problemerne helt vildt i mit hovede, jeg er selv meget tro, lægge bevist afstand til andre kvinder så intet kan misforståes.
Lige før vores sommerferie har vi en telefon samtale, hvor jeg påpeger at jeg ikke stoler på omfanget af det, mistænker hende for at havde været fysisk utro også, hun benægter og siger at hun aldrig har rørt manden, ikke engang kysset med ham, og bliver meget vred og ender med at smadre hendes telefon, vores sex liv har aldrig været gået i stå, det har været mere eller mindre, vi har kysset hinanaden hver dag altid. Når jeg ser tilbage på den tid hvor dette har forgået, huske jeg at hun nemt blev sur på mig, at der tit var noget galdt i det jeg gjorde, et mønster der ikke plejer at være der.
De frække sms havde hun stoppet inden jeg opdagede alt det her, hun kunne ikke være i det, ville ikke miste vores liv sammen.
Hun har været meget skamfuld omkring alt den ulykke hun har bragt ind i vores ellers dejlige ægteskab.
men min tvivl bliver ved med at vende tilbage, kan jeg stole på hende?
Jeg har været ved parterapi det hjalp lidt men ikke nok.

En ulykkelig mand

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er utrolig svært for udenforstående at svare dig på, om du kan stole på hende fremover. Den eneste der kan er dig selv ved at fornemme, hvordan I har det i dag.

    Men jeg må indrømme, at jeg synes hun har svigtet dig i en periode, hvor I har bygget hus, et hus som vel er til jer begge, og det var vel også i hendes interesse. Det kan godt være hun har manglet nærhed, men det er en meget egocentreret opførsel. Måske synes jeg, at hun må være meget umoden og måske lidt forkælet.

    Vi kan ikke få det hele i vores parforhold, og ind imellem bliver vi nød til at prioritere, hun burde have støtte op om jeres fælles hus, i stedet for at være utro på sms.

    Men jeg forstår at I elsker hinanden, så hvis jeg var dig ville jeg nok fortælle hende et par sandheder, hvor skuffet du er og at hun må bevise ved handling, at hun stadig elsker dig. Vi må aldrig ligge under for hinanden, men være to ligeværdige mennesker i hvert vores forhold.

    Hvis man i et parforhold ikke kan stole blindt på hinanden, når krisen kradser, så mener jeg ikke, at forholdet kan bære.

    Men det er vigtigt at du mærker dig selv helt ned i maven, og er tro mod dine ønsker og det du forventer af jeres parforhold.

    Men på en måde synes jeg du skal give hende en chance for at bevise at hun vil dig.

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.