Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spiseforstyrret?

Redigeret 20 september, 2012, 07:16 i Anoreksi
Hej
Jeg er en pige på 21 år.
Jeg har gennem de sidste tre uger tabt 6 kg
Jeg er gået fra at spise normalt, til nu hvor jeg spiser 0-170 kalorier om dagen.
Jeg tænker konstant på mad og hvordan jeg undgår at skulle spise.
Mit bmi er stadig normalt, så jeg er måske bare pyldret?
Kan man få en spiseforstyrrelse så hurtigt?
Jeg føler ikke jeg bare kan tage mig sammen og spise, jeg frygter virkelig at indtage flere kalorier end jeg gør, selvom jeg er sulten og svimmel.
Please hjælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er i den grad spiseforstyrret. Du skal som kvinde have omkring 2000-2500kcal om dagen, og du spiser 0-170?
    Når du beskriver det på den måde som du gør, lyder det som om det bare er en dum ide du har fået, og at du måske ikke er syg som sådan - men en spiseforstyrrelse det er det i hvertfald.
    Se at få vendt tankerne i den rigtige retning, og spis ordentligt! Det er virkelig usundt det du har gang i der, og det vil på sigt ødelægge dine indre organer og i værste tilfælde blive din død.

    Ring evt. til din læge og snak med ham/hende om det. Dine tanker om hvor farligt mad er, stammer højst sandsyneligt et eller andet sted fra, og hvor fra skal du have psykologhjælp til at finde ud af. Jo før jo bedre - og nej, der er ikke noget forkert i psykologhjælp :-) Det er ikke et tegn på svaghed, som mange måske tror - tværtimod!
Log in eller Registrér for at kommentere.