Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

inflamation i albuer - behandling søges

o86o86
Redigeret 20 september, 2012, 04:26 i Alternativ behandling
Hejsa..
Jeg har en god ven som har et problem, som efterhånden er ved at være ret stort for ham.
Han har overbelastet sin albue for snart 1,5 år siden. Der gik inflamation i den, og han fik at vide han skulle holde den i ro. Da han så havde holdt den i ro, fik han pludselig overbelastet den anden arm, da den nu skulle kompencere for det som den første arm ikke kunne klare. Nu står han så med inflamation i begge albuer, og kan stortset ikke bruge sine arme. Han er sygemeldt fra sit job, da han ikke må bruge armene, han kan ikke støvsuge, da det "slider" for meget på albuerne, han har været nødt til at anskaffe sig en bil med automatgear fordi han ikke kan skifte gear, og han har fået binyrebark hormon indsprøjtninger, akupunktur, massage, og diverse andre slags medicin..
Han har fået at vide, at hvis ikke det bliver bedre inden for et års tid, så ender han nok som førtidspensionst.
Han er nu desperat, og jeg har lovet ham at se om jeg kunne finde en alterativ behandler. Jeg har selv en ide om at alternativ behandling er effektivt, men det kan jo komme an på en prøve :-)

Så jeg tænkte på, om der skulle sidde nogen healere eller andet godtfolk derude, som måske kan hjælpe, eller ved hvor man kan finde nogen som kan hjælpe.. Eller i hvertfald prøve på at hjælpe! Alt kan bruges :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan anbefale chokbølgeterapi, du kan læse om det her:

    www.stadionfysioterapi.dk

    Det er godt nok ikke alternativ behandling, tværtimod er det en evidensbaseret behandling.

    Jeg kan ikke sige om det vil kunne hjælpe din ven. Det kommer nemlig an på hvor nøjagtig hans inflammation i albuerne sidder. Inflammation i albuerne et helt bestemt sted reagerer nemlig desværre ikke på chokbølgeterapi. DIn ven skal også være forberedt på at det gør ondt ad h til. Men under alle omstændigheder kan jeg kun anbefale den fysioterapi-klinik, de har virkelig udrettet mirakler med mig, som ellers alle steder har været et helt håbløst tilfælde. Og de er meget reelle i deres vurdering om de vil kunne gøre noget for din ven eller ej, de har kunder nok.

    Fordelen ved klinikken er også, at de har to virkelig dygtige speciallæger tilknyttet (som privatpraksis, dvs der skal betales ved kasse 1), men det fremgår af siden.

    Jeg kan også anbefale at din ven får nogle albue-bind hos en fysioterapeut eller lign. sted som kan aflaste leddet uden at musklerne bliver slappe. Jeg bruger det selv til mine knæ hvor jeg har kronisk inflammation, og effekten er virkelig forbløffende.

    Din ven skal holde sig fra gigtmedicin, det vedligeholder hans senebetændelse og ødelægger effekten af en evt genoptræning.

    Din ven har garanteret været ved fysioterapeut uden effekt et hav af gange. Men der er altså virkelig forskel på hvad sådan nogle kan, og det opdager man desværre først når man kommer til en der ved hvad han/hun taler om! Den klinik jeg linker til er tilknyttet elitesudøverne fra AGF (dvs fodbold, håndbold og atletik), så de er opdaterede med den nyeste viden inden for behandling og genoptræningsmetoder.

    Jeg kan også anbefale at din ven finder en dygtig akupunktør. Igen, der er stor forskel på akupunktørers kunnen, så I sørge for at få anbefalet en. En god tommelfinger-regel er her, at kan han/hun øre-akupunktur så er det en der er seriøs, for det er det sværeste at lære.

    Derudover kan jeg anbefale at finde en god naturlæge der kan anbefale noget relevant kosttilskud og vitaminer/mineraler samt selvfølgelig fiskeolie.

    Og så burde din ven overveje en robotstøvsuger...
  • Indstillinger
    Rigtig mange tak! Jeg giver beskeden videre, og krydser fingre for at det er noget som virker ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.