Hjem Kvinder Åben debat om abort

Hvilket valg er det rigtig?

Redigeret 16 september, 2012, 06:36 i Åben debat om abort
Jeg er lige blevet færdig med en uddannelse, som efterfølgende skal færdig gøres med et praktik ophold på minimum 30 uger.

Jeg har ikke fundet praktik plads, og er derfor ledig lige pt. Men så kom dagen der ikke er ventet. Jeg har fundet ud af at jeg er gravid. Er ca. 10 uger henne lige nu. (skal sige at jeg har to drenge på 2 og 4 år)

Jeg blev ringet op for to dage siden af en virksomhed som hr givet mig afslag på et tidspunkt og alligevel gerne vil have mig til en samtale med hensyn til en praktik ansættelse. Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre hvis jeg bliver ansæt.

Skal jeg lyve virksomheden og tegne kontrakt med dem og efterfølgende fortælle dem at jeg er gravid og får begge ting med mig (både praktik plads og barn)
Eller skal jeg få foretaget en abort, da det er særdeles svært at finde en praktik plads.
At opgive praktikpladsen har jeg ikke tænkt mig at gøre, da denne chance umuligt vil komme igen. For arbejdspladsen vil ligge samme kommune som jeg bor i, hvilket er meget vigtigt for aflevering og afhentning af børn.

Gode råd søges.

Kommentarer

  • Du har ikke pligt til at oplyse en arbejdsgiver om din graviditet før der er tre måneder til forventet fødsel.

    På den måde er du ikke moralsk forpligtet til noget som helst, og kan med god samvittighed tage den praktikplads :)
  • Men jeg tænker også med hensyn til min praktik. Jeg når jo ikke at blive færdig så skal jeg på barsel. Hvad sker der så??
  • Det er noget af et dilemma du har her.

    Men du må søge svaret i dig selv. Prøv at tage 2 stykker papir. På det ene skriver du det positive og det negative ved at få barnet, husk også den følelsesmæssige del.

    På det andet ark skriver du det positive og negative ved at gennemføre din uddannelse via praktikken, hvilket du skriver i praksis kun kan lade sig gøre hvis du ikke får barnet.

    Medmindre du har haft besøg af Helligånden så må der jo være en far til det barn. Mange studerende får børn uden at holde mere end 2 måneders barsel, også selv om de har barn/børn i forvejen. Jeg kender faktisk børn der har haft en sådan start på livet, og de er alle blevet til dejlige harmoniske og trygge unger. Så vælger du at beholde barnet, må du inddrage faren og begge hold bedsteforældre så meget som overhovedet muligt. Din praktik varer jo ikke evigt. Nu ved jeg ikke hvordan dine tidligere barsler er gået, men du kan jo i teorien malke ud og fryse ned i løbet af arbejdsdagen, så dit barn stadig kan få modermælk.

    Prøv også at tale det igennem med din studievejleder, der kan jo være muligheder du slet ikke er klar over.

    Der er ingen let løsning her, uanset hvad du vælger bliver det hårdt. Men jeg vil mene at det faktisk godt kan være muligt med lidt snilde og en hel del knofedt at både blæse og have mel i munden. Tænk på, at mange steder i verden er barslen kun på 3-4 uger selv til moren.

    Held og lykke med det hele
Log in eller Registrér for at kommentere.