Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Afvist i det offentlige med skål 70G?

Jeg har en 70G og har længe ønsket operation pga gener i nakke/ryg og besvær ved løbetræning.
Jeg var på Herlev i torsdags, hvor jeg fik at vide, at mine bryster ikke var store nok, da kriteriet er, at de minimum skal fjerne 500 ml fra hvert bryst. Dette ville betyde, at jeg ville komme ned på en B-skål og lægen mente ikke, at jeg ville være glad for denne størrelse pga min højde (er 179 cm) (hvilket jeg nok er tilbøjelig til at give hende ret i, men det er en anden snak)

Men kan det passe, at der generelt er et kriterie om minimum 500 ml i det offentlige??
Synes ikke jeg har haft indtryk af dette tidligere og hvad jeg har hørt fra andre.

Mvh Tine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tineh

    Jeg kender ikke kriterierne for hvad lægerne på offentlige sygehuse skal og må fjerne af et bryst.

    Men jeg syntes klart at du skal bede om, at få en secon opinion på Herlev sygehus' status.

    Det går i alt sin enkelthed ud på at et andet sygehus som laver disse indgreb kan vurderer Herlev' vurdering.

    Du kan finde de andre afdelinger her på venteinfo:
    http://www.venteinfo.dk/ Derefter flueben ved bryst. Derefter brystreducerende operation -ikke kosmetisk.

    Så vil det nok være en ide, at bruge et sygehus fra en anden region.

    Men inden du går i gang med, at få lægen til at henvise dig til en Secon opinion på et andet sygehus, syntes jeg, du skal overveje hvad der ligger til grund for reduktionen, om det er udseenet eller om det er generne ved et stort brystparti?
    Overvej nøje om du vil og kan leve med en eventuel B-skål, eller om du vil vente til dit bryst er vokset så meget at du kan sikre dig en c- skål.

    Held og lykke med dit projekt.
    Mange Hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej Rita.

    Mange tak for dit gode svar. Jeg vil høre min læge om det næste gang jeg er deroppe. Jeg er allerede klar over, at jeg ikke ville vælge at blive opereret ned i en B-skål, så hvis 500 ml er kriteriet alle steder vil jeg hellere undvære. Min årsag til at ønske operation er udelukkende pga fysiske gener. Jeg er spinkel og føler at brysterne tynger og giver rygsmerter og er besværlige ved sport og træning. På den anden side synes jeg de skal bevare en vis fylde, da jeg ellers bare ville blive en høj og spinkel bønnestage (er 179 cm og vejer 62 kg). der er nok ingen chancer for at brysterne bliver større, medmindre jeg tager på i vægt (jeg er 39 år og har født tre børn, så jeg tror de har nået deres endelige slutmål :-)))

    MVH Tine
  • Indstillinger
    Hej igen Tineh
    Det lyder rigtig fornuftig.
    Hvor er det godt at du allerede har overvejet årsagen til en eventuel operation.

    Jeg er enig med dig i at din videre udvikling af dine bryster nok er passé

    Jeg vil også være tilbøjelig til at gi' dig ret i, at du ikke skal ned i en B-skå med de mål du har skrevet herinde, det kunne nemlig meget let blive et ulige match, som du vil hade i al fremtid, også selvom du har ondt i skulder og ryg af barmens vægt.

    Jeg håber det bedste for dig, og held og lykke med snakken hos din læge.

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Jeg ved af erfaring, at hvis man tager på i vægt, så bliver brysterne også større. Det er da logisk.Det er ret træls at have store bryster.
Log in eller Registrér for at kommentere.