Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ryster i højre arm

Redigeret 13 september, 2012, 07:06 i Åben debat om hjernen
Hej Alle

Jeg er en pige på 26, jeg har et spørgsmål vedr min kæreste på 32.
Her de sidste 2 måneder ca, har min kærestes højre arm rystet ufrivilligt. Jeg har lige bestilt tid hos lægen, men tænker der måske er nogle der har nogle forslag herinde om hvad det kunne være.

Han er en mand med en aktiv hverdag. Har måske lidt kilo for meget på kroppen, men har en del tarm/mave problemer, vi også skal have styr på.

Hans højre arm ryster til tider. F.eks når han ser en fodboldkamp, lige op til et mål ryster den. Den anden dag, da vi var til fødselsdag og han holdte en dåsesodavand i hånden, der rystede den. Det er ikke en voldsom eller konstant rysten, mere som hvis man forestillede sig at man spændte rigtig meget i armen. Det er mest underarmen der ryster.
Spørg endelig ind hvis i har en ide...

Mvh Pernille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er 27 og kan genkende symptomerne, har desværre ikke kunne finde ud af hvorfor det sker, det eneste min læge kunne finde var høj d-vitamin mangel og mave problemerne er noget irriteret tyktarm som de mente ville gåvæk når man blev ældre (hvornår det så end er, har døjet med det siden folkeskolen ;))
    Så er da meget interesseret i hva jeres læge siger.

    Ryster nærmest dagligt i arme og ben, især når jeg er træt og ved at falde i søvn, det er sådan små spæt eller muskel sammentrækninger. Havet også en kæreste der kommenteret det, da hun syntes det var lidt voldsomt når hun låg op af en og man faldt i søvn.

    Bliver især slemt når man er stresset hvilket også forværer mave/tarm problemerne, så måske han skulle prøve og tage en stress test online for at se om han har gang i lidt for meget.

    Jeg mente bestemt ikke at jeg var stresset, men scoret 8 af 10 alvorlige faresignaler i testen, også 2 mdr senere gik min krop helt ned hvor jeg havet 4 timers krampe anfald 3 dage i træk, hvilket gjorde man ikke rigtigt kunne sove.
  • Indstillinger
    Det er en god ide at både Pernilles kæreste og altså også dig Rasmus lige får det tjekket ved lægen. Han kan jo tage en blodprøve og udelukke langt de fleste årsager.

    Men hvis jeres læger og evt. neurolog intet finder, så kan et tilskud af magnesium sandsynligvis fjerne det. Det skal være et kvalitetsprodukt, de bedste fås i helsekostbutikker. Dette skyldes at magnesium er lidt svært at optage, og det er derfor almindeligt at mangle i let grad her i Danmark. Men nogle er jo mere følsomme end andre.

    Køb IKKE magnesiA -det er et afføringsmiddel.... Man kan ikke få for meget magnesium, da man helt automatisk vil få løs mave hvis man tager for meget. Magnesium virker stabiliserende på muskel-nerverne og styrker desuden nyrerne.

    Men altså -lægen først.
Log in eller Registrér for at kommentere.