Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad kan det være?

Redigeret 30 september, 2012, 06:26 i Irriteret tyktarm
Hej allesammen. Jeg har i et par uger nu, gået og haft ondt i højre side af maven, nederst ved ribbene. Det kommer og går, men det er yderst slemt når jeg bevæger mig og er aktiv. (så som en gå tur eller når jeg løber). Jeg spekulere lidt på hvad det kunne være? Er der nogen der kan hjælpe mig lidt? Overvejer at køre ind til vagtlægen senere.

Mvh Nille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har haft det i flere uger, så er det ikke vagtlægen, du skal opsøge. Vagtlæge er kun ved akut opstået sygdom, der ikke kan vente til egen læge har åbent, og da du har haft det så lang tid, så er det ikke akut.

    Når du har haft det sådan et par uger, så kan det være, fordi du måske har fået slået dig - og sådan en ømhed kan godt opstå flere dage efter, man har slået sig, så måske du har glemt det, hvis det er du er stødt ind i et eller andet.

    Det kan også være muskulært - en eller anden spænding, der måske går i sig selv igen, eller måske lige kræver nogle udspændingsøvelser.

    Jeg gætter på, det er noget i den retning, når du ikke har konstante smerter, men kun når du bevæger dig.

    Måske det er en god ide, hvis du gennem din læge, får en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle øvelser.
  • Indstillinger
    Jeg har oplevet det helt samme her de sidste par uger. Det føles som sidestik, selv når jeg ikke laver noget. - Altså, forværret sidestik.
Log in eller Registrér for at kommentere.