Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

her er virkelig noget af en opgave!

hej alle derude

Ja det her er noget af en problemstilling må man sige og jeg har brug for gode konstruktive råd. Dog vil jeg frabede mig de utallige reklamer jeg kan se at folk poster i trådene rundt omkring hvor de henviser folk til diverse salgssider.

Nu skal I høre ...! Jeg er en pige på 30 år, jeg har altid været tyk især da mine forældre hellere stak os unger en pose chips da vi var små fremfor at snakke med os når vi var kede af det. Min overvægt har holdt ved især pga. trøstespisning igennem årene. For 3 år siden fik jeg konstateret angst, mild form for skizofreni og jeg ved ikke hvad. Jeg kom på tonsvis af psykopharmaka som gjorde mig helt kulret og et år efter var jeg ude af det igen. men vægten var bare gået den forkerte vej. For 1½ år siden snart fik jeg oveni en slem depression der var indlæggelseskrævende og jeg lå og "kukkelurede" i det meste af et halvt år. Da jeg endelig kom hjem til min familie igen steg min vægt bare yderligere på trods af ønske om at reducere den. Idag siger den næsten 140 kilo til mine 163 cm og jeg er så led og ked af det. Både helbredet og begrænsningerne det medfører! men det virker som en kamo mod vindmøller! ... Den eneste "hjerne"medicin jeg får idag er det antidepressive middel Sertralin men jeg er stadig fuldtidssygemeldt og angst og følelsesmæssig stress er aldrig langt væk. Jeg kender alle riscisiene ved overvægt og fedme! Og jeg ønsker virkelig at gøre noget ved det! Jeg er klar over at fedmeoperationer aldrig kommer på tale på grund af min psyke, men der må for søren da være mulighederfor mig også? jeg ved godt at der skal motion og kostomlægning til men er der støtte at hente? Er der nogle der evt. har haft det samme inde på livet og har fundet en vej? Jeg er virkelig i vildrede her og har brug for gode råd:-)

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.