Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i skulderbladet?

Redigeret 9 september, 2012, 04:59 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg er en 16 årig dreng, som fornyligt er begyndt at arbejde som kasseassistent. Og siden jeg startede, er jeg begyndt at få smerter i mit skulderblad. Det er som om at det zummer i bladet, og det gør ondt. Ligesom det brænder.
Jeg har haft det i et par dage nu, og det bliver kun værre for hver dag der går. Jo mere jeg arbejder, jo værre bliver det. Og jeg har ikke lyst til at tage fri en dag eller to fra arbejdet, da jeg næsten lige er startet og det føles forkert fra min side.

Men som sagt, så føles det som om at det brænder, og den "ild" der, egentlig gerne vil ud. Jeg har kigget mig så godt som jeg kunne i spejlet, og jeg kan intet se. Så snart jeg er aktiv eller min arm er i bevægelse kan jeg ikke mærke denne smerte, men så snart jeg er afslappet eller noget andet (blandt andet sidder foran computeren) kommer denne smerte igen.

Er der nogen, der har nogen bud på hvad det eventuelt kunne være? :)

Med venlig hilsen,
Nichlas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det er da en muskel der er overanstrengt.
    Når man bruger den samme bevægelse igen og igen, så kan det komme til at gøre meget ondt.
    Og så kan vi snakke om arbejdsforhold o.s.v. Af den grund er det så vigtigt med gode fagforeninger, nå ja, nu må jeg hellere holde mund.


    Når du sidder ved kassen, så prøv at gøre nogle andre bevægelser, så musklen ikke bliver så stram. Hvis det bliver meget slemt må du have noget massage hos en fysioterapeut.
  • Indstillinger
    Jeg takker mange gange for dit svar. Dog er det blevet så slemt, jeg ikke længere kan bevæge min arm. :-)
  • Indstillinger
    Ja, så må du til læge, der kan naturligvis være andre ting galt også. Det mest sandsynlige lyder dog som en muskel. Men ingen kan jo på en debat fortælle dig, hvad det helt sikkert er.
    Jeg har også haft så ondt i en arm, at jeg dårligt kunne røre den, det var musklerne. Eller en populær beskrivelse: En tennisarm.
Log in eller Registrér for at kommentere.