Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øresten eller Ørekrystaller

Hej
Jeg har et spørgsmål jeg ønsker at få besvaret og håber at der er nogle denne vej der kan hjælpe. Jeg har været tre uger på ferie i usa her i august mdr. Pludselig en dag var jeg ret svimmel. Havde fået det røde, så slog det lidt hen den dag. Efter nogle dage begyndte jeg at ligge mærke til at det var konstant og at det var hvergang jeg rejste mig fra min seng. Aldrig når jeg rejser mig fra en stol, kun fra liggende tilstand.

Syntes den sidste uges tid det har været der, men ikke generet mig overdrevet meget. I mandags kom jeg så hjem og de første to dage følte jeg at jeg "fløj" stadig i kroppen. Har selvfølgelig været meget træt. Men efter et par fridag føler jeg mig mere oven på, men er bare stadig svimmel når jeg rejser mig op. I går blev jeg så at en bekendt gjort opmærksom på at det er noget det hedder "ørekrystaller". Jeg har læst lidt om det på nettet og syntes det beskriver mit problem meget godt. Mit spørgsmål er bare, skal jeg have fat i egen læge hvis det er det? Eller skal jeg blot ringe til en hals, næste og ørelæge med det samme? Pt har jeg det fint når jeg sidder ned og rejser mig op og går rundt. Det er kun fra liggende til siddende til stand den er helt galt, eller hvis jeg vender mig i sengen...

Jenaette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg vil anbefale dig at kontakte en øre-næse-hals læge.

    Har netop lige været ved øre-næse- hals læge vedr. det samme. Det kom lige så pludseligt som i dit tilfælde og gik efter nogle dage til egen læge for at udelukke evt andet.

    Var i forgårs ved øre-næse hals læge som ved nogle hovedøvelser skulle få øre krystallerne på plads igen.

    Havde det mærkbart bedre da jeg gik derfra, men er dog fortsat en smule svimmel stadig. Han sagde det gerne skulle fortage sig i løbet af 14 dage og hvis ikke skulle jeg komme igen. I enkelte tilfælde kan det være nødvendigt at gentage behandlingen.

    God bedring til dig
  • Indstillinger
    jeg har fået konstanteret at jeg har løse øresten jeg har haft dem i 3 år nu og det har kostet mange tårer og pinsler jeg har ondt i hele kroppen og sover rigtig dårligt har kvalme og har prøvet alle alterne metoder men det hjalp ikke nu er jeg blevet indstille til rigshospitalets stol og jeg håber at det er det der skal til er der nogen der har prøvet det og kan sige hvor mange behandlinger man skal have og har det hjulpet på længere sigt nu håber jeg at der er en der kan give mig et godt råd
    hej fra marie67
Log in eller Registrér for at kommentere.