Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kærestesorger, fysisk syg - skal jeg søge læge?

Redigeret 4 september, 2012, 06:42 i Åben debat om smerter
Vil lige starte med at sige, at jeg ikke er sikker på, om dette er det rigtige sted at smide denne tråd, jeg er ikke sikker på hvilken kategori den hører ind under..

Men i fredags gik min kæreste og jeg fra hinanden efter at have været sammen i 2½ år og boet sammen i halvandet. Siden det, har jeg hverken kunne spise, tage mig sammen til at gå i bad eller noget som helst. Jeg tænkte i starten at det er helt normalt, og at man bare lige skal sluge den og så komme ovenpå igen.. men det er altså kun blevet værre.. Hvis jeg spiser, kramper min mave sig sammen, det minder på en måde om menstruationssmerter, eller også kommer den smule mad jeg kan få klemt i mig, op igen.. Min hals kramper sig ofte sammen, og så gør hele min mund ondt, den kramper sig nærmest også.. Og så har jeg haft konstant hovedpine. Jeg døjer med spædningshovedpine, men har intet mærket til det de sidste to måneder, og det føles ikke som spændingshovedpine.. Jeg har ikke været på arbejde hverken igår eller idag, fordi jeg simpelthen har så ondt i maven. Her for en time siden ville jeg så tage hundene ud på en kort luftetur (det skal jo gøres, syg eller ej) men blev efter 5 minutter nødt til at vende om fordi jeg blev så svimmel! Jeg stod længe ved et hegn for lige at få luft, min hals krampede sammen med munden igen og min mave begyndte at krampe.. Jeg er stadig helt omtåget, det har jeg været i tre dage nu, som om man går i sin egen lille tåge.. Ja, det føles faktisk som om jeg har drukket tre fadøl..
Mit spørgsmål er, om jeg skal søge læge, eller lade det gå i sig selv? For jeg er da selv ret sikker på at det har meget at gøre med, at jeg ikke kan spise, pga. det skide break up, og at det så vil gå i sig selv, men det er meget ubehageligt at stå udenfor og have svært ved at få luft og føle sig så svimmel at man ikke kan gå.. og arbejdet skal jo også passes, jeg kan ikke just ligge mig syg i en uge. Håber at høre fra nogen! Mangler virkelig råd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er ked af at høre at jeres brud tager så hårdt på dig.
    Jeg vil mene at samtlige de symptomer du beskriver kommer af mangel på mad. Man kan ikke klare sig uden. Du må igang med at spise lidt - og det vil nok være bedst at starte op med en lille smule ad gangen, fx. yoghurt med lidt musli.
    Der er ingen vej udenom - du skriver det selv; arbejdet skal jo passes.
    Tror ikke lægen vil sige andet til dig, men måske det vil hjælpe dig med en samtale med lægen for at få sat ord på smerten. Det kan du bedst selv vurdere.
Log in eller Registrér for at kommentere.