Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gentagene herpes

Redigeret 24 september, 2012, 06:16 i Åben debat om kønssygdomme
hej jeg har gennem en tid nu haft harpes på den for neden(er en mand) og hver gang jeg er kommet igennem så går der ikke andet en uge eller 2 så for jeg helvedsild og bagefter igen herpe for neden. er der nogle der kender til at få herpes så tit...Hælp mig jeg føler mig helt alene i verden.. skal siges at jeg os lider af generaliseret angst så spekulere meget og er meget stresset..


hilsen kim

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kim,
    Som du måske ved, er Herpes en seksuelt overført sygdom og forårsages hyppigst af HSV type 2. (HSV type 1 er også årsag til hver 3. tilfælde.). Herpes er i dag en folkesygdom, da cirka 20% af alle voksne danskere er smittet med sygdommen, så du er ikke alene.

    HSV infektionen viser sig ved sår på dine genitale områder i kønsdelene og reaktivering af herpes genitales er meget varierende med hensyn til hyppighed og intensitet fra person til person, men er desværre meget generende med mange symptomatiske udbrud per år for enkelte.

    For de fleste aftager antallet af udbrud med alderen og da du stadig er ret ung Kim, kan du forvente færre udbrud når du bliver ældre.

    Antiviral behandling med aciclovir er vigtig ved herpes encephalitis og neonatal HSV infektion. Behandlingen kan, hvis du iværksætter den tidligt, reducere mortaliteten markant for dig.

    Aciclovir fås i dag pakning med 350 tabletter og kan tages forebyggende og jeg antager at det du måske ikke gør. For genital herpes og forkølelsessår, er den sædvanlige dosis en Aciclovir 200 mg fem gange om dagen, i 5 dage.

    Som en forebyggende behandling mod genital herpes og forkølelsessår, bør du tage en 200 mg tablet fire gange om dagen, i seks til tolv måneder.

    Læs mere om Herpes og behandling hos Statens Serums institut her:
    http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksik ... ktion.aspx
  • Indstillinger
    mange tak for dit svar.. jeg er den der er gået til lægen for det andet er da til at blive tosset af..mvh kim
Log in eller Registrér for at kommentere.