Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vand i knæet- og i ankelen?

Redigeret 31 august, 2012, 11:59 i Slidgigt
Kære Alle

Jeg har slidgigt flere steder i kroppen, ryg, nakke og håndled, det er hvad, det er.
Senest hæver mit knæ voldsomt op- som "vand i knæet", det gør nu ikke ondt, det hæver bare. Lige dét knæ, har det med at gå i "baglås" på en måde der gør ondt, når man går ned i knæ/rejser sig op. Det har jeg så altid troet var en menisskade, og da det egentlig er sjældent (to gange om året eller sådan), at jeg får det ud i den yderstilling, hvor det låser- er det klart ikke noget, jeg har rendt til lægen med!

Men: Nu har jeg en ankel på det andet ben, der hæver op, det gør ikke ondt- jo hvis man klemmer lidt oppe på hver side af akillessenen, men NU gør det ikke ondt- og min ankel hæver voldsomt op. Kan man have "vand i ankelen"?

Når jeg står op om morgenen- er der en betydelig forskel på det hævede knæ (venstre ben), den hævede ankel (højre ben) og deres modsætninger. Selvom hævelsen klart er faldet i løbet af natten.

Da det næppe er farligt- og det ikke gør ondt, er der så noget man kan gøre?
Normalt går jeg i godt fodtøj, men min ene kortskaftede jodhpursstøvle til højre fod er helt van(d)skabt, og det er ikke billigt fodtøj.

Hjælp?

Mvh
Pinny
Log in eller Registrér for at kommentere.