Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg anoreksi?

Redigeret 27 august, 2012, 13:12 i Anoreksi
Hej Netdoktor.
Jeg har haft en masse problemer. Og det endte ud i at jeg pludselig fik det dårligt når jeg spiste, på daværende tidspunkt fysisk dårligt. Så jeg tabte mig hurtigt 2 kg. Jeg syntes det var vildt fedt for jeg vil virkelig gerne tabe mig. Ikke fordi jeg er overvægtig eller noget. Nu er er det bare sådan, at når jeg spiser noget nu, for jeg det pisse dårligt med mig selv psykisk. Og jeg har med det samme brug for at motionere. Men jeg skal snart begynde i motionscenter, og så vil jeg da helt klart tage derhen hver dag, presse mig selv rigtig meget. Jeg ignorer tit at min mave rumler osv. fordi jeg ved at jeg ikke har brug for den mad. Min mor mener det er anoreksi, men skal man ikke være pisse tynd før man kan sige man har anoreksi? Ja jeg hader min krop overalt på jorden, og nogle gange når jeg ser mig selv i spejlet for jeg næsten lyst til at græde..
Håber i vil hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej søde ven

    Man skal ikke være "pisse tynd" for at have anoreksi. Jeg synes, at du har en del tegn på det, og jeg vil ønske for dig, at du kan accepterer dig selv som du er. Jeg synes, at du skal søge din egen læge og tale med ham/hende om det. Det virker som om, at du allerede er kommet ind i en dum spiseforstyrrelse, og det skal du have hjælp til at komme ud af.

    Kærlige tanker fra mig
  • Indstillinger
    Hej Lotte.
    Jeg skal snart begynde hos en psykiatriker, så jeg regner med bare at snakke med hende om det. Men mange tak for svaret. Troede bare at man skulle være tynd for at kunne have anoreksi, men det skal vel også begynde et sted!
Log in eller Registrér for at kommentere.