Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude i bitestikel

Redigeret 23 august, 2012, 03:49 i Mænds sygdomme
Hej

Jeg er en mand på 28 år der har fundet en knude på min bitestikel i toppen.

Jeg kan dog kun mærke den ved at trykke lidt ned på min bitestikel. Den føles aflang, glat og jeg tror den er mellem 0,5-1 cm i diameter. Jeg er lidt usikker på om den har udviklet sig fra sidste måned og så til nu, men hvis den har, er det kun meget lidt.

Min læge mener, efter en telefonkonsultation, at det kan være en forhærdning af min bitestikel. Med til historien hører også, at jeg for et par måneder siden var til scanning, da jeg havde fundet et lille vandbrok på selve testiklen, og der sagde lægen at jeg havde lidt ekstra vand i min bitestikel. Knuden i bitestiklen har jeg dog først fundet for 1 måned siden.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener, og så kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er sandsynligt, at der kan sidde en knude på selve testiklen, som man kan mærke igennem bitestiklen? Hvis dette er helt usansynligt så gider jeg ikke fremover bruge så meget tid på at tjekke mine bitestikler.

På forhånd tak for svarerne

Hilsen
Sometime

Kommentarer

  • Indstillinger
    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... cer-testis)/

    Jeg kender ikke noget til det, men læste lige her. Det skulle du også gøre.
    Jeg ved desværre læger kan tage så meget fejl, så en telefonkonsultation er intet værd. Heller ikke den praktiserende læges overfladiske undersøgelse.
    Jeg ved ikke hvor meget I talte om, da du blev scannet. Det må du vist vurdere med dig selv.
    Desværre har jeg oplevet sygdom i min nærmeste familie, de blev afvist hos lægen og derefter døde de. Jeg vil ikke gøre dig nervøs, men forsigtig.

    Forhåbentlig kan du få nogle andre svar også, som måske har bedre kendskab til lige denne anatomi.


    Åh, linket virker ikke. jeg leder igen.
    Nej, jeg kan ikke få det til at virke. Men der står fortalt om knuder og at man skal være forsigtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.