Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia smitte

Redigeret 25 august, 2012, 15:13 i Åben debat om kønssygdomme
Hej.
Jeg er i tvivl om hvordan klamydia smitter mht oralsex. Jeg ved chancen er minimal at blive smittet på den måde, men mit spørgsmål lyder egentlig på; er det muligt, som mand, at blive smittet med klamydia ved at give oralsex til en kvinde?

Hilsen K

Kommentarer

  • Indstillinger
    Klamydia er en bakterieinfektion, hvis kvinden har klamydia enten aktiv eller i dvale (dvs. ingen symptomer) vil du kunne forvente at blive smittet, du skal faktisk være heldig hvis infektionen ikke bliver overført.

    Klamydia er en farlig bakteriel kønssygdom, der alene i 2011 gjorde 480 kvinder barnløse i Danmark, dvs. de aldrig kan blive mor.

    Til gengæld er det ret nemt at behandle klamydia med antibiotika, det mest populære lægemiddel er Azithromycin og kan fås ved at bestille tid hos din egen praktiserende læge eller købes diskret online på nettet.

    Behandlingen består i at du én gang tager 2 piller af 500mg Azithromycin samtidig, hvilket over 4-6 dage vil slå infektionen ned, og du kan allerede en uge efter dyrke ubeskyttet sex med din partner, uden at bekymre dig om at smitte hende.
  • Indstillinger
    Men smitter det gennem oralsex? fra kvinde til mand
Log in eller Registrér for at kommentere.