Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg er vist urimelig men altså...

Redigeret 22 august, 2012, 05:25 i Samliv
må lige have dampen ud..og det er mega kringlet...

i dag kl. 18:27 får jeg en sms fra min kæreste om at han er på Roskilde sygehus med nyresten - han fik pludseligt sindssygt ondt i siden og måtte køre ind på en tank i Måløv fordi han ikke kunne køre bil af bare smerte.
Det første han tænker på er at han skal ringe til sin ex-kone og få hende til at hente deres yngste og dernæst få meldt fra til fodboldtræning hvor han træner et hold hvor hans ældste søn (8år) spiller.

Det hele skete lige omkring kl 16 -

Han har sagt til ex-konen at han ville forsøg at komme på Herlev Hosp som var det nærmeste mens hun sagde at han skulle tage til egen læge i Jyllinge. Nå men det ender jo med at han ikke kan køre så han får hende til at hente ham på den der benzintank og det gør hun så og hun har deres ældste knægt med. De kører i hendes bil - han ligger og vrider sig af smerte på bagsædet mens knægten græder da det jo er en voldsom oplevelse at se sin far i den tilstand. De kører til egen læge i Jyllinge som straks siger at det er nyresten - giver ham noget morfin og sender ham med ambulance til Roskilde.

På Roskilde bliver der taget prøver og han får den der nyresten ud ved at tisse. Han ringer til ex-konen og beder hende komme og hente sig. De siger han skal holde øje med det i 24 timer og komme til kontrol dagen derpå og at han ikke skal sove alene i nat. Hun smider ungerne over til naboen i Jyllinge og henter ham på Roskilde Hosp. De kører til Jyllinge - han låner bilen - kører til Frederikssund hvor han bor - henter en ren skjorte og kører tilbage for at overnatte i huset med sin ex-kone og børn.

Det hele skete som sagt ved en 16 tiden og han sender mig først besked om det kl. 18:27 - jeg er bekymret og vi skriver måske 3 beskeder sammen hvor den sidste besked - som jeg valgte ikke at svare på var den hvor han skriver at ex-konen er kommet for at hente ham.

Jeg er ked af det og skuffet og måske ved jeg at det er lidt urimeligt at jeg har det sådan men jeg er bare mega træt af at jeg ikke var den han valgte at henvende sig til i en stund hvor han allermest havde brug for en fortrolig

Vi har været kærester i 6 mdr. - vi er begge fraskilte og har hver 2 børn fra tidligere ægteskab. Han bor i Frederikssund i et lille hummer mens hun blev boende i huset sammen med børnene i Jyllinge. Jeg bor i Nivå med mine 2 børn og min ex-mand bor ikke andet en 7 huse fra os.

Jeg har udfordret ham og spurgt til hvorfor han skal overnatte i Jyllinge og jeg har fortalt at jeg er så skuffet over at jeg ikke er den han henvender sig til når han skal have hjælp

Fact: Han skal helst ikke sove alene i nat
Fact: Hvis han får smerter i nat skal han tage en morfin pille og derefter ind på Roskilde
Fact: Der er 45 min. fra Nivå til Roskilde og kun 15 min. fra Jyllinge til Roskilde
Fact: hun har børnene hjemme i nat
Fact: jeg kan få mine unger passet af deres far i nat

Jeg forstår heller ikke hvorfor han skal overnatte hos hende.

Da hun hentede ham på Roskilde var deres børn hos naboen - det ville have taget dem 10 min. mere at køre til Måløv og hentet bilen og så kunne han være kørt til Frederikssund og hentet noget frisk tøj og så kommet over til mig. Jeg kunne uden problemer have bedt min ex-mand om at tage vores børn således at jeg kunne være der for min kæreste

Men han vælger altså sin ex-kone som fortrolig og er hos hende i nat - jeg er ikke det mindste bekymret for om der sker noget eller om der er nogen følelser - det er virkelig passé - det er det der med at jeg stadig ikke er den han henvender sig til når det virkelig brænder på - jeg er ikke den fortrolige

og det bliver jeg ked af og mopset over....

ØV hvor er det åndssvagt at have det sådan og føle sig såret over det... men jeg kan ikke skubbe det fra mig.

ØV ØV ØV - jeg er tosset og såret og sur og.. allermest ved jeg at jeg bare skal være fornuftig og se pragmatisk på det.

Det er mest praktisk at han er 15 min. fra Roskilde og ikke 45 min. fra Roskilde i fald af at han skulle få et ildebefindende i nat - men hvad fanden vil de gøre.. hun har børn og kan ikke køre ham alligevel...

For helvede... det hele er bare noget gylle.. ØV

(undskyld... jeg er bare så ... såret og vred...og ved ikke hvordan jeg skal komme af med det)

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 22 august, 2012, 06:35
    Ja, undskyld, men jeg undrer mig over du giver så mange oplysninger om, hvor det hele er foregået. Nå, men det er måske kun mig, der har den opfattelse.

    Nyresten giver voldsomme smerter. At han først og fremmest tænker på sit barn, der skal hentes er alt ære værd. At hans ekskone, som han har børn sammen med, straks tilbyder at hente ham ser jeg bestemt ikke noget galt i. Heller ikke at han tager imod tilbuddet og heller ikke han først senere orker at ringe til dig. Han har været meget forpint, så er det svært at tage stilling til noget.

    At han derefter vælger at overnatte hos hende, hun har åbenbart tilbudt det, måske føler han sig mest hjemme i huset, samt er hans børn der.
    Den søn, der var med i bilen havde jo godt af at se hans far nu havde det meget bedre.
    Der kan være flere grunde, som jeg ville have spurgt ham om først, før jeg blev vred.

    Jeg syntes ikke du levner ham mange tanker omkring hans smerter og hvordan han havde det. Du skriver: Han kunne være kørt til ... og hentet frisk tøj og derefter kørt hen til dig. Kunne han overhovedet køre.

    Måske det netop er grunden til han vælger at overnatte i sit gamle hjem.
    Jeg ved det ikke, men jeg syntes du burde have undersøgt først, hvorfor og hvad grunden var, før du blev så vred over det.
    Du svarede ikke på hans sidste henvendelse, det virker koldt i hans situation, mener jeg.

    Jeg kan godt forstå du føler dig såret og ked af det, du ville naturligvis gerne have været i hans tanker først og fremmest. Men, når jeg skal være ærlig, mener jeg du overreagerer i denne situation og ikke tænker særlig meget på ham og hvordan han havde det.

    Ps. Du skriver også: Hun kunne ikke have kørt ham alligevel. Jeg tror nu også, jeg ville ringe efter en ambulance.
    Hvis jeg havde været i den situation og min kæreste havde reageret, som du nu gør, ville jeg alvorligt overveje om det var den rette person for mig.


    Jeg vil lige tilføje, jeg naturligvis kun kan bedømme det ud fra det du oplyser. Jeg ved godt, der kan være ting, som ikke er kommer frem og det man skriver kan virke anderledes end det oprindeligt var ment. Jeg håber, du får klarhed over det.

    ps
    De kører til Jyllinge - han låner bilen - kører til Frederikssund hvor han bor - henter en ren skjorte og kører tilbage for at overnatte i huset med sin ex-kone og børn
    citat slut

    Den sætning overså jeg i første omgang. Men det ændrer ikke på min mening, hvis det er forgået, som du beskriver.
  • Indstillinger
    Jeg er fuldstændig enig i alt, hvad persille skriver til dig.

    I den situation som din kæreste har været i med mange stærke smerter, er det fuldt forståeligt, at han først tænker på sin søn, som han har lovet at hente. Det viser han er en sød og dejlig far.

    Selvfølgelig ringer han til sin ekskone, hvem i alverden skulle han ellers ringe til, nej jeg synes også du overreagerer i denne situation. Det virker som om du overhovedet ikke tænker på ham, hans smerter og det helvede han har været i, men tænker mere på dine egne forsmåede følelser.

    På mig virker du meget egoistisk og selvcentreret og jeg synes også du burde have svaret på hans sidste sms.

    Jeg mener ikke der er noget forkert i han har sovet i sit tidligere hjem, der er han tryg og derfra er der ikke så langt til sygehuset.

    Hvis jeg var dig ville jeg heller ikke give så mange personlige oplysninger om, hvor i hver især bor, din kæreste kan på den måde være let at genkende.
Log in eller Registrér for at kommentere.