Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmelhed og hovedpine, søvn og varme

Redigeret 20 august, 2012, 13:34 i Hovedpine og migræne
Nu ved jeg ikke, om jeg placerer dette indlæg det korrekte sted, men jeg prøver:

Jeg har de sidste to dage haft en tung, dunkende hovedpine, og en mystisk form for svimmelhed. Det føles ret ubehageligt; ligesom, når man slår hovedet hårdt ind i noget, så det hele ligesom ryster. Både synet og hørelsen og hovedet ligseom 'ryster'. Det kommer mest, når jeg er oprejst, men også når jeg sidder.
Når jeg kigger til siden uden at dreje hovedet, gør det ondt i øjnene, og når hovedpinen er der, dunker det også i mine øjenhuler.

Jeg synes, jeg har lidt ondt i nakken, men jeg synes ikke, jeg kan massere på hovedpinen.

Jeg tænker, at det kan være på grund af varmen. Det har jo været oppe i nærheden af de 30 grader de sidste to dage.
Jeg er også blevet solskoldet i hovedbunden.
Jeg ved ikke, om det kan have noget med en af de to ting at gøre?

Jeg har også tænkt på, at det kan være på grund af søvnmangel. Jeg har fået et barn, og har derfor ikke sovet særlig meget i snart syv uger.

Jeg tager stadig ekstra jern, ligsom jeg gjorde under graviditeten, og jeg tager også B12-vitaminer, da jeg har været vegetar, og mine depoter var helt i bund. Jeg har taget begge tilskud siden november 2011, og jeg er begyndt at spise kød igen.
Jeg drikker også masser af vand. Op i nærheden af to liter om dagen, men jeg har ikke talt efter.
I forbindelse med vand er det måske relevant at nævne, at jeg ammer min søn.

Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke, jeg kan finde noget i forbindelse med søvnmangel eller varme. Det er svimmelheden, jeg er mest bange for.

Er der nogen, der ved noget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, du kan godt være overanstrengt på grund af det hele og få hovedpine og blive svimmel.

    Hovedpine og svimmelhed kan man også få af for højt blodtryk. Jeg blev meget svimmel og fik en frygtelig hovedpine, da mit blodtryk var for højt. Så måske skulle du lige få det kontrolleret.

    Det kan jo også være helt andre grunde.
  • Indstillinger
    Tak for svar :)

    Jeg skal til læge på torsdag, så vil jeg lige prøve at nævne det med for højt blodtryk for hende.
  • Indstillinger
    Du skriver at du drikker meget vand -og ammer. Nu har det jo været meget varmt de sidste dage, om du også skriver. I varme sveder man jo en del -og mister derved vand OG salt.

    Dine symptomer med dunkende hovedpine i varmen kan muligvis skyldes at du i disse varme dage har drukket vand men ikke fået nok salt. Derved kommer der en lille forstyrrelse i kroppens vand- og salt-balance, der får kroppens vand til at trænge ind i cellerne. Dvs. at hjernen svulmer en lille smule op, og det får man altså hovedpine af.

    Prøv at spise nogle saltstænger når du drikker vand (du behøver ikke skære ned på vandet) når det er meget varmt eller du har svedt meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.