Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Maveoperation - hvad skal der til?

Redigeret 22 september, 2012, 04:29 i Åben debat om overvægt
Hej alle brugere på netdoktor.dk

Jeg er en ung pige på 24 år. Jeg er gået i gang med et massivt vægttab ved kostomlægning og motion, og halleluja - det virker! Jeg har dags dato tabt 26,6 kg og mangler 10,4 kg for at have et normalt BMI.

Jeg startede op d. 22 januar i år.

Jeg følger dukan kuren, som hovedsagligt handler om at spise flere proteiner og færre kulhudrater. Ligeledes hopper jeg rundt i fitnesscenter min. 1 t. hver dag, som hovedsagligt består af ca. 40 min konditionstræning (løb, cross eller cykel), og derefter maskiner for muskelopbygning. Jeg træner også nogle gange på hold (Mave, balle, lår, Stram op, Bodyfit).

Og så kom 'men'et' :p hehe. Jeg synes ikke at min hud trækker sig ordentlig nok sammen. Største problem er min mave. Ja, jeg har sågar nu fået svamp i navlen fordi det øverste af maven hænger over min navle. Det nederste hænger nu også... Men ikke så meget. Jeg synes jeg har en grim mave, men nu til mit spørgsmål.

Hvad skal der til før jeg kan få en maveoperation betalt?

Hvordan er forløbet?

Skal jeg kontakte min læge allerede nu her? Eller er det for sent?

Jeg har haft telefonisk kontakt med sekrætæren omkring svampen, da min læge have stor travlt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes du skal kontakte din læge, og forklare om de sundhedsmæssige gener ved dit overskydende maveskind. Lægen kan fortælle dig om du umiddelbart tilhører målgruppen, der kan få en operation på statens regning.

    Alle de specifikke kriterier kender jeg ikke, men jeg ved at man ikke vil gøre det, førend vægten har været stabil et års tid i hvert fald. Så du kan nok ikke få operationen det med det samme, uanset.

    I mellemtiden så prøv med babypudder; put det ind i folder i huden, hvor du har tendens til at blive fugtig hurtigt, og få noget Brentan af din læge du kan smøre med ved behov. Aloe Vera gele er også rigtigt godt, men kan godt svide en del...
Log in eller Registrér for at kommentere.