Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ekstrem træt i forbindelse med menstruation

Redigeret 17 august, 2012, 08:41 i PMS og menstruation
Hej

Jeg er en kvinde på 40 år, 172 cm høj og vejer 57 kg, men jeg har problemer når og under min menstruations periode, som jeg håb I vil kunne hjælpe mig med.

I forbindelse med at jeg skal til at have min menstruation og under hele perioden er jeg ekstrem træt og min mave er meget oppustet, ja det ser faktisk ud som om jeg er gravid.

Jeg er så træt at jeg er nødtil at tage en lur på et par timer om eftermiddagen, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Jeg er flere gange blevet checket for vitamin og jernmangel gennem diverse blodprøver og alt er som det være.

Ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen ARK

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Selvom prøverne viser at alt er ok, kan det godt være du mangler jern. Har du f. eks. meget lyst til rosiner, kan det være jernbehov. Ikke alle ligger inden for normalområdet med de forskellige værdier.
    Jeg synes det ser ud til du vejer for lidt, får du næring, sund mad nok? KH Helle8

    PS B-vitamin skærper appetitten og fremmmer optagelsen af jern (hvis ikke også omvendt) Man kan ikke få for meget b, det overskydende kommer ud med urinen som så kan lugte af ærter.
  • Indstillinger
    Hej

    Ifølge min læge er jeg normal vægtig og han er meget tilfreds med at jeg både spiser kød samt grøntsager hverdag og 4 gang om ugen dyrker motion udover at cykle til arbejde hverdag.

    Dit råd med B-vitaminerne vil jeg prøve, det kan være det vil hjælpe, TUSINDE tak.

    MVH ARi40Kri
Log in eller Registrér for at kommentere.