Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

synes min kæreste har haft samleje med for mange..

Redigeret 13 august, 2012, 15:43 i Åben debat om sex
hej jeg er en ung fyr som er ret frustreret eftersom jeg synes min har kæreste har haft sex med for mange. jeg har selv haft sex med mange har jeg fået fortalt fra folks meninger og min kæreste (hun) synes os selv det var mange men mit problem er at jeg synes hun os har haft sex med mange og jeg mister helt lysten til sex med hende når jeg tænker over det måske en føles af jeg synes at det frastødende at der er flere der har været der, jeg kender selv nogle af dem, jeg meget forvirret for jeg har aldrig mødt en som hende og elsker hende, men hendes fortid presser på mit sind, jeg er ikke nervøs for hvad hun føler og tænker om vores sexliv fordi vi er ret åbne omkring det hele men helt ærligt jeg kan simplelthen ikke sige det til hende synes det ondt og nedladende men mine tanker om det er der stadig, vil være glad for svar og råd.
fra den frustreret unge....

Kommentarer

  • Hej,

    Dine tanker er ikke underlige eller forkerte. De er der bare, ligesom så mange andre tanker er i et menneskes sind. Den eneste forskel er hvor meget opmærksomhed du giver en tanke og hvor rationel du er omkring den. Som sådan kan alle tanker i princippet vurderes som frastødende eller forkerte eller noget andet negativt.
    Jeg synes du skal give dine ægte følelser for din kæreste den opmærksomhed du lige nu bruger på at tænke på det du alligevel ikke kan ændre på. Fortiden er levet. Det dyrebare I to har sammen findes lige nu. Det kan du vælge at være i på en nærværende måde, som er dejlig for både dig og din kæreste. Du kan med din opmærksomhed selv vælge om du vil være opmærksomt og helt tilstede med hende lige nu eller ej.
    Det er alene din opmærksomhed og vurdering af en tanke, der får den til at vokse. Det gælder både de tanker du vurderer som positive og negative.

    Go´ dag.
  • tak for det problemet er os at de går videre til jalousi og mistænker selvom jeg ved jeg stoler på hende 100% har jeg sådan den der fornemmelse eller hvad man skal kalde det... men ved hun ikke gør det men tankerne er der stadig er det en form for tvangstanke for føler jeg har svært ved at stole på folk men alligevel stoler jeg på hende fuldt ud ? du virker vis og klog på det her så håber du kan give mig et råd eller svar
  • Hej igen,

    Ja, mit råd er, at du skal lytte til din egen beskrivelse af problemet. Det du skal lytte til er altså:
    - Jeg føler jalousi eller får tanker som mistænkeliggør min kæreste.
    - Jeg oplever at mine tanker om hendes fortid gentager sig selv og kører i ring.

    Det er disse to ovenstående linjer, du skal arbejde med. Når du genlæser dem, kan du nok se, at det er dine egne tanker, vurderinger og følelser, der skaber problemet for dig?
    Kun du kan skabe dine egne tanker, vurderinger og følelser. Livet handler så om at lære hvordan du ønsker at reagere på det du oplever.
    Hvis man tidligt i sit liv har været udsat for svigt eller en anden traumatisk oplevelse, kan man blive så bange for ikke at være god nok eller bange for at blive afvist, at man "indretter" sine tanker og følelser efter det. Man tænker nærmest på forhånd at: "Det går sikkert galt" eller "hun finder nok en anden"!

    Det er vigtigt at du bliver opmærksom på, hvad det er du tænker, sådan at du kan ændre din vurdering af tankerne. Det kan dog godt kræve professionel hjælp fra en psykolog, men man kan gøre meget selv ved at øve sig i at vurdere tankerne på en realistisk måde. Fx. kan du sige til dig selv, at du er heldig, at hun hellere vil have dig end alle de andre! Du er en heldig fyr! Ligesom hun er en heldig pige! Tænk at I fandt hinanden midt i mellem så mange millioner mennesker!! Og hvor er det dog godt at I ikke er små usikre børn, der kun har prøvet at holde i hånd og drikke saftevand. For børn ved ikke meget om at være kærester! De har ingen erfaringer! Tænk hvor heldige I er, at I kan bruge de erfaringer I begge har fra fortiden til at være nogle rigtig gode kærester for hinanden, når nu de mange andre ikke duede!

    Du kan også prøve at tænke på det sådan her: Din kæreste tænker anderledes end du gør. Hun har altså sine egne tanker og følelser som er anderledes end dine, selvom du har været sammen med ligeså mange som hun har. Hun kunne altså tænke præcis ligesom dig, men det gør hun ikke. Hvorfor gør hun ikke det?
    Svaret er måske at hun er god til at være til stede i nuet og lade fortiden ligge? Måske er hun simpelthen bare en skøn og positivt tænkende pige?

    Jeg håber rådene kan bruges og at du vil øve dig i at bruge din opmærksomhed på det der sker lige nu fremfor at bruge den på tanker der ødelægger det for dig. Husk: Nuet kommer aldrig tilbage! Så grib det og nyd det alt hvad du kan! ( Også selvom det kan tage tid at lære at gøre det).

    Kh.
  • jo tak for det hele har oplevet svigt så tror det er noget og gøre med det men de råd her har gjort det meget nemmere og forstå og hvad det er så nu kan jeg få fred og nyde det og arbejde på tankerene og følelserne er glad for det hele :)
Log in eller Registrér for at kommentere.