Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ar på benet som er sort

Redigeret 14 august, 2012, 10:53 i Åben debat om infektioner
Jeg har lige et spørgsmål, for nogen måneder siden fik jeg stukket en nål i mit ben, som blev opereret ud i lokal bedøvelse.. Det blev syet sammen og så fint ud i lidt tid.. Der går så betændelse i det og fortæller psykriatisk afdeling at der er gået betændelse i mit sår og det kunne de sagtens se, tror jeg sagde det til dem 10 gange inden jeg blev udskrevet derfra og de gjorder intet ved det..
Nu er mit spørgsmål så, er det normalt at et ar ska blive sort/mørkebrunt og være helt hård indenunder, som om der sidder en knude under aret.. Idag lagde jeg mærke til at det var blevet helt sort, hvor det før var mørkebrunt.. Jeg klemmer så på det, for at se om det måske kunne være blod der gjorder det sort, rigtigt nok kommer der blod ud fra aret, så nu er der et lille hul i aret som bløder.. Ska jeg gå til lægen med det, eller bare se tiden an

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu har jeg fundet ud af hvorfor mit ar blev sort.. Bla fordi der var gået hul under huden og i nat, tænker jeg, det var da en sjov lille sort plet der er der.. Så den ville jeg da lige fjerne, vupti så stikker der en halv nål ud af benet på mig, som var helt sort også var det fyldt med betændelse.. så kan jeg da bedre forstå at det har kløet som en i helvede
  • Indstillinger
    Jeg har da tænkt på, hvad der kunne være galt, men godt du fandt ud af det og nålen kom ud. Men det er sørme for dårligt ingen ville høre på dig.
    Jeg kan blive noget så harm over den slags.
  • Indstillinger
    Ja også at den læge som fjernede den anden halvdel af nålen, ikk fik fjernet den helt.. Resten af nålen som sad i benet på mig, det var den spidse ende, den kunne jo ha boret sig ind i min lægmuskel.. Men tænker at det arvæv som blev dannet under aret, har presset på nålen, så da jeg fik fjernet huden som var hen over nålen, poppede den bare ud.. så tænker arvævet har presset på nålen
Log in eller Registrér for at kommentere.