Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skærke håndledssmerter

Redigeret 8 august, 2012, 13:56 i Håndskader og musearm
Hej :-)

Jeg er en 16 (snart 17) årig pige, der går rundt med nogle ret kraftige håndledssmerter. De opstod ud af det blå. Jeg vågnede op en dag om morgenen med virkelig heftige smerter, det er hvert fald mere end halvanden måned siden, tror jeg nok.
De er så blevet værre på det sidste. Jeg havde dog forinden haft knækket håndled nogle få gange, men er så ved at stoppe med det og gør det kun meget sjældent.
Ved mig er smerterne i/på den der lidt store runde knogle der stikker ud, og får at være helt ærlig.. Så stikker den mere ud end den anden. Smerterne er kun i højre side, ikke i venstre, men smerterne går fra knoglen og lidt rundt om knoglen til den anden side, under der hvor ens hånd starter, bare helt inde der.
Foreksempel kan jeg ikke dreje selve hånden ret meget uden det gør ondt, kun få milimeter - 1 cm til den venstre side og nogle cm til den højre side.
Jeg kan ikke bærer for tunge ting mere, da det begynder at gøre meget ondt.
Hvis jeg bruger kniv og gaffel, gør det ligeså ondt.
Jeg sidder ret meget foran computeren, men har ikke nogen mus, kun den der touch ting på min bærbar.

Jeg ved ikke helt hvor forståeligt det her var, men for mig er det endnu et mysterium jeg ønsker at få opklaret. Bør jeg gå til læge med det?

På forhånd tusind tak..

Venligst ...
Helene

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som seneskedehindebetændelse, og ja - det bør du gå til læge med, så du kan få at vide, hvordan du skal forholde dig mht. aflastning og ro.
  • Indstillinger
    Mange tak :-) Jeg vil prøve at finde ud af noget angående måske læge. Snakkede lige med min mor. Hun siger det kan være det er en overbelastning eftersom jeg har haft knækket mit håndled en del gange.

    Venligst ...
  • Indstillinger
    Seneskedehindebetændelse skyldes overbelastning - eller forkert belastning, og at knække i sine led er en ualmindelig dårlig ide, da det netop kan medføre sådanne skader, som - hvis man er rigtig uheldig - kan sætte sig kronisk, med store problemer resten af ens liv, så der lige pludseligt skal tænkes kreativt f.eks. mht uddannelse, eller f.eks. når man en gang får børn, der skal bæres osv. da der vil være mange ting, man ikke kan.

    Du skriver, at du måske vil overveje læge - det vælger du naturligvis selv, men så kan du også risikere, at du har valgt at have problemer resten af dit liv.

    Det er vigtigt, at du får den rette behandling, og at du lærer at bruge dine led ordentligt.

    Jeg betaler prisen for at have taget for lempeligt på det, og den ønsker jeg ikke andre skal udsætte sig for - i hvert fald ikke uden at vide, hvad de gør.

    Det håber jeg nu at have gjort klart.
Log in eller Registrér for at kommentere.