Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom lugtesans

Hej alle,

Inden for de sidste par måneder har jeg oplevet at en vis lugt påvirker mig voldsomt.

Jeg kan ikke præciserer lugten andet som en lidt sødlig skarp lugt. Det er kun nogle mennesker der har lugten, men det virker som om det har med sved, sæbe eller parfume at gøre - eller en kombination.

Min kone kom hjem fra frisøren og mildest talt stank, en kollega kan lugte kraftigt den ene dag og ikke den næste - og det med samme parfume.

Det er et eller andet stof jeg kan lugte - og kan i ny og næ selv lugte af det, men kan ikke finde ud af hvad det er.

Det er opstået ret pludseligt. Jeg er ikke ryger på andet år og mand - så det er altså ikke en graviditet ;-)

Er der andre der har det på samme måde - eller kender nogen?

Pft tak

Martin

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hæ-hæ Martin. Du må vist begynde at ryge igen ...
    Da jeg holdte med at ryge oplevede jeg flere ubehagelige lugte (aromaer)
    For ex. lugtede der ikke godt hos nogle mennesker jeg besøgte ofte.
    Du vænner dig til det ! vh søren.
  • Indstillinger
    Jeg har aldrig røget, men blev gift med en ryger. Jeg havde ingen anelse om, hvor meget det kunne skade. Da jeg en dag ikke kunne udholde røgen mere blev vi enige om, at han kun måtte ryge et sted, hvor jeg holder mig fra.
    Ganske langsomt fik jeg min lugtesans tilbage. Jeg havde undret mig over, hvor den var blevet af. Men den var altså forsvundet da røgen kom ind i mit liv.
    Min mand, han har ingen lugtesans eller der meget lidt tilbage.

    Jeg kan ikke vide det, men måske årsagen er din lugtesans er kommet tilbage.
    Lige som med dette:
    Min mand hører dårligt og har fået høreapparater, men har så utrolig svært ved at holde lyde ud. Bl.a. undrede det ham hvor en bestemt lyd kom fra. Jeg morede mig en del, for det var bare lidt vindsusen han hørte.

    Og den der med man har lugte med hjem fra frisøren kan jeg nikke genkendede til. Jeg vil aldrig have noget af alt det stads i håret frisøren har, for det stinker.
Log in eller Registrér for at kommentere.